Thursday, April 8, 2010

ade hikmah disebaliknya

7 APRIL 2010 - 9am
tuit tuit tuit tuit..sms!!
mate pejam lagi coz takde claz an..
niat aty memang malas nak bace mesej uh,tapi tak sedap aty lak.
so,gagahkan diri,bangun untuk membace mesej itu.
1message from: ~tayunx aien+belly~
huh???aku mimpi ke?
opening message......
gpk hem skola anjung,azman asran an?dye meninngal pg td,xcdnt.

zuuuupp!!leleh teros air mata,sadis sangat sangat.
cikgu yang baek,aku sayang,meninggal sekelip mata.
untuk kepastian aku tepon mak aku :
mak,cikgu azman meninggal ke?
hah?mane mak tau,mak tak keluar lagi ni.sape cakap?
ain mesej tadi,excident.
tah la,jap lagi ade la tu orang bagitau.dah jangan nanges.sabar k.katne tu?
kat umah,arini takde claz.
dah dah,jangan nanges.sedekahkan al-fatihah.sabar k?nanti mak tepon semula.
ermm,,k..

masih tidak berpuas hati,,call cikgu rohimah aka mak angkat aku

ma katne?cikgu azman meninggal ke?
betol sayang,ma baru balik dari hospital ni.
terok ke ma?terkejut la...
terok la sayang sebab tu leyh bawak maut.takde claz ke ni?
takde.ma,sedih,nak balik.
takpe la,takyah balik.kalo balik tak sempat tengok pown.
tapi...
dah,sedekah kan al-fatihah,ma nak pergi majlis kebumi lak pasni.
sampaikan salam takziah ye ma.
ok.

menitis air mata.terbayang lagi wajah arwah.terasa lagi dirotan oleh arwah.
sadis sangat.tapi dah ajal,kite takleyh watpe.hanya mampu berdoa.
sambil menangis,teros ber'sms' ngan ain.tah camne,ttbe je leyh berbaik.
aku yg masih dalam kesedihan + blurr,setia meng'reply' mesej dye.
daripada hambar jadi la sampai bergurau senda..

sedar tak sedar,kitorang dah berbaik semula dengan satu berita sedih ini.
betul la kate orang,ade hikmah disebalik setiap kejadian.
alhamdullilah,walaupun aku kehilangan orang yang tersayang,aku menemui semula sahabat ku yang hampir terputus ikatan dengannya..

8.40pm
lepas mandi + bergossip..tengok hp buruk aku :
1missed call , 1message
from afiQ_kacang

opening message :
pye,cikgu azman meninggal,tau tak?

teros call afiq..:
ko katne?aku dah tau pagi tadi.ain bagitau.
aku kat mersing,pagi tadi aku nak anta adeq aku gi skola.jumoe excident.tapi aku terus je.
pastu?
balik dari anta adik aku,aku berhenti kat tempat excident tuh.aku tengok van cikgu.
aku turun tengok betul pye,cikgu azman.
terok tak afiq?
memang terok ah,dye tercampak keluar dari van.
ya allah...
tapi cikgu tak terok.just lebam lebam je.dye cedera dalam.
pastu kau tolong tak?
pagi tu aku tolong kemas umah dye,then aku gi hospital.
tolong kebumi tak beb?
tak la.sebab aku kene masuk kerja.tapi aku sempat angkat jenazah bawak masuk umah.
owww..tengok jenazah tak?
sempat gak.mase orang bukak uh,aku dapat tengok muke dye la.
aku terkilan tak dapat tengok fiq,aku banyak wat dosa ngan dye.
dah la pye,same same la kite doakan k?
ok..tengs fiq..
salam takziah wat family
cikgu azman bin asran
GPK HEP SMK Anjung Batu,Mersing
semoga rohnya dicucuri rahmat
amiiiin.....

No comments: