Tuesday, July 19, 2011

service tak mantop la abangggg

today daku agak bengang dengan staff bank rakyat ye . Weekend neh mereka ade wat colouring contest , so adik daku yg sangat hebat neh nak join . So sebagai akak yg bertanggungjawab , daku tepon la bank rakyat , nak kompemkan tempat , masa , dan yg sewaktu dengannya .

First call , line bz . Ok dimaafkan . Second call , lelaki yg jawab . Dah la dye nga borak ngan kawan dye , gelakgelak , lepas tu dgn takde salam and perkenalkan diri , teros tanya . 'ye nak pe ?' . Okeh tang tu daku sabar lagi . Daku pun tanye la itu dan ini , ingatkan dye boleh jawab teros soalan daku , hurm , harapan je la . Ape yg dye jawab , 'ouh colouring contest , jap ye ' . Dan membiarkan daku menunggu lebih kurang 5 minit .

Penat daku menunggu , tetiba suara laen plak yg jawab . Then dye tanye ;
org bank : err awak cakap dgn sape erk tadi ?
Daku : eh ne sy tau , dye tak gtau name dye .
Org bank : ouh yeke , fizo kowt . Err cik nak pe erk ?
Daku : *dah mula geram . Sy nak tanye pasal colouring contest .
Org bank : ouh ok , blablabla .
Daku : tengs !

Ouh shit , sangat tak best service dye . Yes , tak suke . Camtu ke cara layan customer ? Wat tak endah je . Geram !

To bank rakyat staff or laen2 organisasi , please be nice with ur customer , diorang yg bg income kat anda taw . So please la . . .

No comments: