Monday, March 1, 2010

salah kah aku ? ?

kawan baek dari skola rendah ag..nurul ain aziz...or ain mickey..

sebelum aku balik cuti chinese new year arituh,,dye ade mesej aku,gtau nak ajak aku jalan2 kat kluang.almaklumlah an,,kat mersing ne ade shopping complex besar2,wayang lg la tadop..huhu..sdeyhh,,tp pantai dye bez woo,,byk pelancong datang..okie,,stop pasal mersing..
cont keyh,,dye semangat soh aq blk cuti smggu tuh,dye nak sangat jalan berdue ngan aku jepp..jalan2,tengok wayang,makan2...spent time berdue jepp..

aku pon cakap la,,aku x janji..tengok lu camne...
tp cam x bape sonok coz dye cam smgt sangat...
aku bukan sengaje xmo g,,tapi aku mmg tol2 xde wet..
stakat tambang g blk tu ade laa
tp klo takat g tgk wayang jep wat pe
wat penat badan jepp...mesti la nk shopping2 an,,beli pape kew...kate pompuan,,penah plak aku g jalan x bli pape erk..huh!!

maka,,aku pon soh dye mintak izin ngn my mom,,ne la tau kowt2 mak aku nak bagi loan wet an..leyh la aku g...dye pon g jmpe mak aq,,tapi cam tau2 lah an,,mak aku pale otak gler2,,mak aku soh dye mintak izin ngn bapak aku lak...adoyai,,dye bengang laaa...then dye mesej aku:

"pye,aku da g uma ko td,mak ko cam bg je kte g..t ko pjok la mak ko lg ea,,family aku dah bagi da kte g,kak long pn da bagi wet"

aku pon berfikir sejenak sambil menatap mesej dye,,,aku lagi paham camne mak aku,,tengok muke mak aku,,aku x rase mak aku nk loan wet..
so,,aku mesej ain,,cakap myb aku xdpt g...coz mak aku cam xnk bagi,bukan wat andaian sendiri,,tp mak aku lgangsung x cakap pape,salunye klo dye nk bg wet,dye akn berkias2 ngn aku..NI TIDAK..langsung tidak mengeluarkan topik mengatakan dye nk bg loan..
TAKDE MAKNE!!
so,,aku mesej ain gtau aku mmg comfirm xdpt g,,mak aku x nk bg loan,n aku mmg xde sen.
then dye mengreply dgn ayat yang hampa...
sejak dari tu,,selama seminggu aku blk,,ktorg x bjumpe langsung.sedeyh an???
hurmmm,,contact jaoh skali..

dh plan nk kua mlm,,dye soh aku tggu,,tapi sampai tertido aku tggu,,dye tak dtg..sampai pagi aku ttdo kat sofa yg empuk uh...

sok nye plak..
ain :pye,ptg nih kte lepak kdai ya ea??mkn goreng pisang...
pye : kol bpe?coz aku nk teman ainul beli tiket japp,,t blk dr beli tket aku tros g kdai ya ngn ainul.
ain : TIDAK REPLY
*ya tuh member aku,,dye ade kedai makan..family punyer laa..

agak terasa disitu..huh!!xpe,,tabahkan atymu..
pas beli tiket,,aku cll byk kali nk tye dye katne.tp dye x pick-up pn..lame gak r aku tggu dye cntct smle,,tp HAMPEYH!!..
so,aku n ainul decide g gak kedai ya..tp ya xde,,ain pn xde...goreng pisang pn da abes.
then ktorg yg nga sangap nk mkn goreng pisang nih,g la mkn kat tmepat len..
dh separuh goreng pisang abes,,ain cll :
ain : ko katne??
pye : kat tanjung,,mkn greng pisang..meyh r..ko at ne?
ain : aku kat umah (tp bunyi cam dlm kete)
pye : ouh,meyh r cni..td aku cll asal x agkat??
ain : eyh xpe la..bye!
pye : ???????

kalo korang jadi aku..pe korang wat??huh...xpe laa..
bermula dari sini,,dye langsung x cntct aku lg....
ble aku lepak kdai ya ngn mmber2 laki,ya akan sindir2 aku..
xpe laa...aku terime sume...
xkan la kerana x dapat g jalan2,tros xnk kawan ngn aku lg??
huh!!!!xpaham aku..

setelah abis cuti seminggu,setibanye aku di bangi..aku anta mesej mintak maaf..4page aku anta kat dye..tp dye xrply sampai la sekarang...



+ aku ke yang salah dalam hal ni erk?? +

No comments: