Monday, August 8, 2011

di maki cerca di bulan ramadhan ~

hye peep , nak share something yang menghampakan . first jumaat di bulan ramadhan *mggu lepas . daku TERsangat la sentap pada pagi hari . hari yang sangat mulia , daku dihina oleh seseorang yang daku hormat . yea , daku mengaku memang daku salah , tapi daku bukan sengaja datang lambat . dan daku dah inform pasal kelewatan daku pada beliau .

han , aku tau aku salah . aku tak kesah kalau kaw nak marah aku , memang aku salah . dan aku bukan sengaja buat macam tu . aku pun tak sangka benda ni nak jadi . aku tak mintak kaw maki aku , aku sangat sentap bila kaw maki aku dengan mendoakan aku cepat mati supaya kaw tak jumpa aku lagi . hina sangat ke aku pada pandangan kaw ? aku hormat kaw . aku tau aku banyak menyusahkan kaw , kalau kaw buat semua ni tak ikhlas , hentikan han , tak payah tolong lagi .

tak perlu mengungkit segala kebaikan yang pernah kaw buat untuk kami . tak perlu hina mereka yang dah takde depan mata kaw lagi . tak perlu caci kejayaan mereka walaupun mereka berjaya kerana kaw . *tapi mereka berjaya bukan 100% dari pertolongan kaw . tak perlu mengagung agungkan mereka yang hakikatnya selalu mencerca kaw . tak perlu tutup kesalahan kaw dengan mengata hal orang laen . tak perlu buka aib orang lain .*nak nak bulan puasa neh .

tak perlu hebah kat orang yang kaw bukan melayu . tak perlu hebah yang kaw tak islam sebab tak melakukan rukun islam . *walaupun zaman sekarang memang ramai tak buat rukun islam uh . tak perlu hebah dan bangga dengan segala keburukan yang kaw lakukan . tak perlu hebah dengan kata kata riak kaw . tak perlu angkuh dengan kedudukan kaw sekarang . tak perlu riak dengan apa yang kaw ada . tak perlu bangga dengan orang sekeliling kaw yang hampir sama memusnahkan kaw .

untuk kaw han , aku terima segla caci maki cerca kaw buat aku dan kawan kawan aku . aku masih hormat kaw lagi , aku doakan kaw cepat berubah dan sedar dengan apa yang kaw lakukan selama ni . aku cakap ni untuk kaw dan diri aku jugak . aku tak cakap aku ni baek , tapi aku sekadar meluahkan apa yang aku rasa atas perbuatan kaw pada aku hari ini . seriously , aku sangat9 terasa .

p/s : entry emo dibulan ramadhan , naseb tak nanges tersedu sedu . :’(

No comments: