Saturday, August 27, 2011

iftar bersama rakan puteri ~


semalam daku telah dijemput untuk iftar bersama rakan puteri umno di HOTEL SRI MALAYSIA , MERSING . dengan tak bawak baju kurung , gelabah giler daku bongkar wardrobe mak cari baju yang sesuai *mak lagi kecik dari daku . selongkar sana sini jumpa gak baju yang sama saiz , tapi lengan sentengg . halal lah , janji muat .

bersiap dan bergerak ke hotel dalam pukul 6 petang , setiba di sana , teros masuk ke surau hotel untuk tazkirah ringkas oleh Ustazah Nasibah *guru besar sekolah agama . seronok dengar tazkirah dari Ustazah , daku duduk depan sekali , betulbetul mengadap Ustazah , amek berkat di bulan Ramadhan . selesai tazkirah kami ke dewan makan untuk iftar bersama .

membasahkan tekak sambil menjeling mencari tempat duduk sebab daku keluar lambat . akhirnya , daku bersama kakak tersayang duduk kat meja VVIP . haha . seronok  ! tak payah bangun bangun amek makanan . semua sudah tersedia atas meja , dilayan manja pulak tu , duduk je teros melantak tak pandang kiri kanan . *sampai tak sempat nak snap gambar .

makanan semua sedapsedap belaka , ade 7 lauk semuanya . semua daku telan tanpa perasaan malu dan segan *pedulik ape , orang dah bagi makan kan , cehhh ! selesai iftar kami beransur pulang dengan perot yang penoh . *sempat bergurau dengan aton , pak itam dan amir . ini saje pict yang sempat di snap oleh kami .
meet my lovely driver , ninie :)
daku bersama kak nor :) *k'nor tak abes ngunyah lagi tu
ini je yg sempat , semua sudah licin . huhu
p/s : harini berbuka di rumah mak masak nasi lemak , daku masak ayam goreng berempah .

No comments: