Tuesday, September 13, 2011

bosan ? cuba ini ~



lately kat FB sangat banyak status berkenaan BOSAN . terutama sekali pada hujung minggu . nak keluar sorang tak best pulak , duet pun tak berapa nak ade , housemate semua pakat balik rumah family.
adakah anda sedang bosan ? sudah penat on9 ? sudah penat blogwalking ? no ideas untuk menghilangkan rasa bosan ? hantarkan ON BOSAN ke 32999 . ecehhh , gurau saje .daku ade beberapa tips untuk menghilangkan bosan , malah akan rasa enjoy . lets check it out bebeh :)
ade camni tak muke korang time bosan ?
1. menyanyi lagu rock yang diam diam anda minat dengan sekuat hati . ketika ini tiada pengkritik , yang akan mengkritik nyanyian anda . sumbang pun takpe , asalkan sedap di telinga anda .
2. saat untuk berangan bersama jejaka idaman anda . ketika ini anda boleh mencari idea untuk memikat hati si dia . mungkin ringankan tangan untuk membuat kad ucapan dengan puisi yang indah . WOW , tweettt tangatt !
3. pasang lagu kegemaran anda dan cuba rentak tarian yang paling aneh , mungkin anda tak pernah cuba sebelum ini , tapi try lah , mane tahu lebih menarik !
4. pasti anda ada jatuh hati dengan selebriti kan ? apa kata anda try cari gambar dan cerita mengenainya dan reka satu cerpen *nak hebat lagi buat novel tentang kisah anda dan si dia . pastu hantar kat mana mana penerbit . mesti BEST !
5. cuba selongkar almari baju anda . try mix and match baju baru dan lama *tapi jangan OVER . bergaya catwalk la depan cermin , mane tau dapat new idea untuk date lepas neh :)
6. anda terasa marah dan bengang dengan seseorang ? hah , inilah saatnya untuk anda meluahkan isi hati dengan berkata kata kepadanya . *tapi hanya bayangkan dia ada di hadapan anda laa . luahkan segala galanya , pasti akan lega .
7. cuba buat senaman yang sudah lama kamu tinggalkan . lagi best kalau anda bukak lagu dan cipta gaya aerobik yang baru . MENARIKK !
8. cuba solekan yang kamu lihat di majalah . saat ini cuba dengan kamera digital anda *DSLR ok dahh , mesti anda rasa hebat dengan hasil kerja anda sendiri .
9. lihat keyakinan diri anda dan cuba lihat mimik muka anda ketika bercakap melalui cermin . elokkah senyuman dan percakapan anda ? mana tahu lepas ni nak try audition jadi pengacara pulak kannn
10. susun atur perabot di bilik anda . seronok apabila berada dalam suasana yang baru . semangat pun semakin meningkat , dapatkan idea baru dari majalah atau internet .
hope korang jadi la camni lepas buat ni yeaa :)
SELAMAT MENCUBA :)

No comments: