Monday, August 13, 2012

Selipar Cinta~

CINTA . buat kan manusia angau . Buatkan manusia gila . yeah , kejadian berlaku depan mata . buta buta kena gelak . Baru kini aku fahami hangatnya orang bercinta .

Alkisahnya sahabat aku neh , kami ke MYDIN cari kuih raya . tapi si Ainon ngan Siti ni yang seronok dok pilih kuih . Aku ngan Nadia memang tak laa nak beli kuih . Buat sendiri lagi feel . hihi . Nak dijadikan cerita , masa yang berdua tu sibuk pilih kuih , kami berdua naik tingkat atas cari apa yang menarik . tengah beratur nak bayar tetiba Ainon call , "wehh , aku tunggu kat kereta" . Alamak , cepat betul pilih kuih . Bergegas laa aku ngan Nadia keluar . 

Sampai kat kereta , tengok si Ainon yang sedang hangat dilamun cinta ngah bergayut . kaki sebelah terjuntai kat bawah . Masuk je aku ngan Nadia , dia terus tutup pintu dan jalan . Borak borak gelak gelak sampai laa kat tempat kerja lama Ainon . kat KLINIK FAIZAL . nak hantar Siti kat sana , sebab kami dah nak gerak balik Mersing . sebab nak bersalam salaman , si Ainon meraba selipar dye . tak jumpa ! selongkar satu kereta tak jumpa ! nasib baik aku ada selipar spare . dapat laa jugak dia turun nak bersalam salaman . 

Sesudah bersalaman , niat nak terus balik ke Mersing , tapi Ainon tak puas hati , patah balik kat MYDIN tadi . nasib baik , tempat kitorang parking tadi , still kosong . Hasilnya . HAHAHAHHAHAHAHHAAHAHAHAHA gelak besar aku ngan Nadia . Berlari nadia turun snap gambar selipar tertinggal neh . haihhh let we name it "SELIPAR CINTA" .
inilah Ainon . tuan punya SELIPAR CINTA .
Aku , Siti , Ainon , Nadia . 
begitu hebat penangn cinta kan ? hebat memang hebat !

No comments: