Tuesday, May 7, 2013

Gedik Itu Biasa Buat Kami

Alhamdulillah , PRU13 Kita Dah Tau Keputusannya .
Harap Lepas Ni Dah Takde Lah Bising Bising Pasal Politik Lagi Ye . 
Penat Lah , Bukak Fb Je Cerita Politik . 
Rimas + Lemas + Penat + Jemu + Jelak = PLEASE 

So , Kat Sini Aku Nak Cerita Lah Pengalaman Aku Bertugas Semasa PRU13 Ni . 
Memang Sebelum Ni Pun , PRU12 Aku Bertugas , So Takde lah Terpinga Pinga Sangat Kan . Hihi
Sebelum tu , Nak Tunjuk Baju Puteri Yang Cantik Ni (Ramai Berkenan Okay)
Sebab Wanita & Pemuda Punya Warna Biru + Putih . Puteri Je Comel , Biru + Pink .

Kiri : Muka Terlebih Tepung Gomak + Perut Yang Sedang Membuncit Sebab Bendera Merah .
Kanan : Meminimakan Tepung Gomak + Kebuncitan Ditutup dengan Sleeveles Jacket Puteri Yang Cantik . 
 Ini Hasilnya Sebagai Petugas , Aku Kumpul Pastu Pakai Semua . 

Disebabkan PRU13 Ni Aku Dah Bekerja , So Aku Tak Dapat Bertugas Sepenuhnya .
Aku Mula Bertugas Tiga Hari Sebelum Mengundi .
Hari Jumaat Dengan Taklimat Unit IT .
Hari Sabtu Dengan Taklimat Pengundi Luar & Bacaan Yassin 
Hari Ahad Bertugas Di Command Centre Untuk Claim Pengundi Luar

Empat Gambar di atas Adalah Gambar sengaja Gedik Kami Semasa Mendengar Taklimat Dari Dato' Baharuddin .
Dato' Ni Super Kelakar . Taklimat Yang Penuh dengan Mesej .
Kalau Perasan , Gambar Yang Last Tu , Akak Kat Belakang Tu Mungkin Baru Lepas Download WeChat , Orang Sibuk Dengar Taklimat , Dia Sibuk Ber WeChat Sekuat Hati , Dok Belakang Aku Pulak Tu , SANGAT MENGGANGGU !

Tapi Yang Paling Seronok , Kerja Masa Hari Ahad , Jumpa Macam Macam Ragam Orang , Nak Claim Duit Perjalanan Pun Siap Nak Ajak Aku Bergaduh , Adehhh Makcik , Kerja Je Kat Pendidikan , Tapi Gaya Cakap Macam Orang Takde Pendidikan . Heee Maaf Yea . Nasib Baik Ada Abang Abang & Pakcik Pakcik Yang Sedikit Nakal & Gatal Menemani . Melayan Aku Borak , Tapi Takde la Sampai Melebih . Gatal & Nakal Tu Biasalah , Nama Pun Lelaki kan....oppsss !

PRU13 , Tahniah BN . Teruskan Berkhidmat Untuk Kami . Dulu , Kini & Selamanya .

No comments: