Monday, August 11, 2014

Cerita Makan Di Bulan Puasa

Macam biasalah . aku hanya blogger picisan . keje nak update cerita dah lepas lepas , memang la takde orang nak baca , kan ? padanlah muka .

bukan apa , aku ni banyak komitmen , dengan laptop kat rumah buat hal . so ada masa nak update , time dekat office je . tapi bila sampai office , for sure laa kerja kau dah berlambak kan . mana nak sempat nye usik usik blog . Ok fine , memang itu semua alasan durjana . haha !

Ni aku nak cerita kisah bulan puasa aku . bulan puasa memang lah tak banyak cerita kan . dan semestinya instagram memang penuh dengan gambar makanan . masing masing nak tunjuk hebat memasak time bulan puasa ni lah .
Popia Basah . ni lah menu paling win pada bulan puasa . aku kan dah tukar jadi perut minah saleh . dah tak boleh makan nasi , so aku akan makan benda lain yang mengenyangkan . 3 hari sekali kot aku telan popia basah ni . memang win !
Yang ni pulak Iftar bersama sahabat . kau nampak nasi aku sepinggan ? tadi cakap dah tak boleh makan nasi kan ? masa ni aku sangat mengidam dan teringin nak makan nasi . esok nya cuti , maka aku memberanikan diri makan nasi time berbuka . dan habuannya ? esok pagi rutin aku adalahhhh - dating dengan Jamban 10 minit sekali . just nice . i love my tummy !
yang ini pula menu baru . aku dengan mak try buat . dapat resepi kat rancangan ape tah . dah lupa . senang sangat nak buat . sama je macam nak buat lengkong laici , bezanya tukar dengan buah durian . yumehh la jadinya kan ! hantu durian , bagi apa pun telan . Janji DURIAN !
Dan Alhamdulillah , berjaya arrange majlis Iftar bersama Geng BrotherhoodSisterhood . seronok dapat berbuka bersama . makan buffet pulak , memang laju laa memasing amek makanan kann . lepas berbuka , balik solat , sambung main badminton pulak . memang sangat sihat !
hari hari terakhir puasa , sempat jugak curi masa berbuka dengan NIS Club ni . rinduuuuu semakin rinduuu ! sekarang masing masing menghitung hari nak berpisah dengan kaklong NIS Club nii . huwaaaaa !!
dannn . makanan paling win dalam hidup aku . mihun Singapore ! yeayyy saya masak sendiri , saya makan sendiri . perut saya pun happy !

sekian sahaja cerita makan makan aku di bulan puasa . uolls , aku memang suka makan . sangat suka makan ! dan sangat suka mencuba makanan baru yang sedap . suka masak jugak tapi bila ada M besar atas kepala ,  memang tak lah nak masak kan . hehe

ehhh jap , nak wish dulu . belum terlambat lagi ...
SELAMAT HARI RAYA ! MAAF ZAHIR & BATIN !

bila nak cerita pasal raya pulak erk ? esok laa ehh . kalau ada mood . hehe

No comments: