Monday, March 21, 2016

Stress Waktu Kerja

Korang pernah tak stress waktu kerja ?

aku ? selalu jugak lah . tapi takde lah tiap masa dan tiap hari .

kekadang bila kita sedang menikmati waktu indah berkerja , tetiba dapat stress . stress dari orang sekeliling , stress dari rakan sekerja , dan stress dari kerja yang kau tengah buat tu .

kalau aku , bila tetiba stress , memang nak bercakap pun takde mood lah . lantak la kalau time tu sape sape tanya aku , memang aku buat pekak je . hahaha tu time kat opis la . kalau kat rumah , aku stress , aku bahan tido je . lagi nikmat .


salah satu sebab aku stress , aku bosan kat opis , takde kawan borak . aku sorang je staff perempuan kat Mersing ni . so sesekali pergi opis JB , dapat jumpa geng perempuan , seronok ! time tu jugak aku tak kisah kalau kena tinggal dengan staff lelaki . 

mungkin aku ni memang ditakdirkan untuk kerja disamping lelaki . dulu first kerja pun aku sorang perempuan , dalam adik beradik pun aku sorang perempuan , kerja baru ni pun aku sorang perempuan . nasib kau lah perempuan . haha sedih giler . dan nasib baik jugak , aku kerja dekat dengan rumah , so tak payah pening nak lunch dengan sape . balik rumah je senang . jimat pun ye jugak kan .

dan baru baru ni kitorang selalu stress pasal kerja ...tanpa disangka . masa tengah berperang dengan stress tu , kami dapat mesej kat group...


mengucapkan tahniah kepada kami . masa tu jugak , aku rasa semua masalah aku pasal kerja terbang melayang meninggalkan aku . wahhh rasa berbunga bunga gila bila orang hargai hasil kerja kita . Alhamdulillah . legaaaa ...

so kalau korang sebagai pihak atasan , rajin rajinkan lah puji staff bawahan . ucap tahniah ke , terima kasih ke . ucap kata kata yang positif , itu sudah cukup untuk membuatkan staff anda bahagia dan gembira , malah makin bersemangat untuk kerjaaaa !!!

selamat berkerja korangg !


No comments: