Friday, June 3, 2016

Business Kecil Kecilan Aku

Rasanya ramai yang tahu aku memang ada buat part time business . boleh tengok fb aku ; Reben Popeye , page pun Reben Popeye jugak . jemput like , singgah dan cuci mata yee .

Main business aku , aku jual segala maknenek kraftangan . tapi paling banyak aku jual bantal la . dah nama whatsapp aku pun Taukey Bantal kan . hehehe . Alhamdulillah , bermula dengan niat nak bagi hadiah kat orang , lama lama jadi sumber pendapatan pulak . syukur . makin hari , makin banyak improvement . dan makin ramai pelanggan .

Bawah ni antara produk yang aku jual . ni masa hari kantin sekolah adik adik aku , diorang nak meniaga barang barang aku , so buat mana yang mampu je lah kan . diorang cakap pun dah last minit time tu .


 ada bantal , sarung kotak tisu , bekas pensel , keychain , penanda buku , bunga dalam pasu .

Bawah ni pulak , mini pillow , RM10 je . promosi hari guru baru baru ni . Alhamdulillah , sambutan sangat menggalakkan . terima kasih kepada semua customer customer ku .


biasanya sebulan sebelum hari guru , aku dah open order siap siap . boleh request nak design macam mana . InsyaAllah semua kita boleh buat , sedaya upaya demi customer tersayang .


Adik aku yang hebat giler melukis pun tak lepaskan peluang untuk berniaga . dia jual lukisan dia lah , ape lagi kan . siap buat live sketch potrait tau . RM5 je masa tu , sebab untuk bebudak sekolah , memang beratur laa masing masing tadah muka nak suruh adik lukis .

Dan......

yang terbaru , aku business aiskrim pulak . Abang angkat aku cakap Aiskrim Hipster . wahh kemain , best jugak nama tu kan . dulu , jiran depan rumah aku yang jual aiskrim malaysia ni , tapi sejak dia pindah JB duduk dengan anak dia , takde orang dah jual aiskrim , aku plak la yang jual , tapi aku mintak izin dia dulu tau . bukan suke suke je aku charas business orang .


 aiskrim coki coki . paling laku keras . sehari 30 batang pun tak cukup . so , sekali buat , seratus batang terus . senang . 


aiskrim sumi jatuh tangga kedua .  aiskrim ribena pulak jadi pilihan bagi bukan penggemar susu macam aku ., hehe .buat tiga jenis ni je , tak payah pening pening . terima kasih jugak pada mak abah & adik adik yang melayan bebudak beli aiskrim time aku takde . hehe . rezeki ini kita kongsi bersama , InsyaAllah berkat , Aminnn :)

korang yang mana nak kawen , nak bertunang , birthday tersayang yang dah nak dekat ke ..meh la order bantal dengan kita . hehe .. belek belek la instagram aku  Rebenpopeye . pandai bodek , kita bagi harga kasih sayang punya . kalau nak lagi pantas , meh whatsapp aku laju laju - 0177949838 .

thank you semua !

No comments: