Friday, July 29, 2016

Raya Kedua , Tiga Dan Empat

Tahun ni kurang beraya , kurang berjalan . rasanya boleh kira berapa biji je rumah kengkawan yang aku terjah . tu pun secara spontan . unplanned .

Cerita raya Kedua ..

Pepagi dah bangun , siapkan menu request by sahabat sejati niii . Suami dia tak dapat cuti panjang . jadi terpaksa la rushing beraya sana sini mana yang sempat . tak sampai sejam pun datang beraya rumah aku kali ni , sebab anak dia mengarok . dah kepenatan beraya agaknye . takpe babe , janji datang and kita dapat beraya bersama ..kannn...


Malam tu adik beradik abah buat bbq pulak kat rumah atok . masing masing dah call suruh datang . datang jugaklah sekejap . sampai sampai je rumah atok , semua dah siap bakar , tinggal makan je . pakcik aku siap hidangkan dalam dulang macam ni untuk gadis gadis . ala alaaa sweet sangat , jom selfie dulu ...


si tudung belang dengan tudung hitam sebelah aku tu baru je sampai dari perak , langkah kanan sangat . maka jom lah makan beramai ramai . Alhamdulillah , kenyang melantak seafood .  pukul12 balik rumah semula sebab esoknya ada wedding kat rumah bestfriend mak .

Cerita Raya Ketiga..

Dari pagi takde buat apa , melayan bebudak datang beraya je ... lepas zohor , mesej bestfriend ajak jalan jalan ... dalam masa yang sama si Nasir pun ajak beraya . okayy jom ! kita serbu rumah sesape arini .. 


Maka dapatlah beraya 5 buah rumah dalam masa 4 jam termasuk redah jem . pukul 7.30 baru sampai rumah . Mersing dah pandai jem dah sekarang ni . musim musim raya ni memang tabah je laa redah jem sana sini.


Cerita Raya Ke-4

Menghadiri jemputan Jamuan raya di Teluk Penyabong Resort . aku kenal Dato' ni masa zaman aktif dalam Persatuan Anak Mersing dulu . tak sangka pulak , dia rupanya classmate Atok Sedara aku . so beraya bersama lah kita .




terima kasih dato & Datin . makanan semua sedap . paling sedap dah semestinya ICT dengan UCT kan . nasib baik KCT takde ,..kalau tak , memang lagi lama lah duduk situ . terima kasih jugak makcik tepung ! heheh ICT stand for Ikan Celup Tepung . kat Mersing pun ade tauuu , bukan kat Ganu jeee ...

Malam tu sambung beraya rumah kesayangan . dia buat open house jugak . Alhamdulillah , kenyang perut suka hati . heret sekali lelaki dua orang tu , susah sangat nak ajak bercampur orang . berkawan dengan aku , kena campur orang selalu tau . maaf lah , aku paksa rela korang . haha . selamat hari raya !


Mood raya takkan ada kalau kawan kawan takde , terima kasih sayang sayang semua . menceriakan hari raya saya . ok next entry , masih cerita raya . jomm !


No comments: