Sunday, July 31, 2016

Syawal ke-7 Hingga 12

Masih dalam bulan raya . dan semestinya masih lagi dengan cerita hari raya .

Raya ke-7 . sebab tahun ni tak dapat iftar bersama . sebab cikgu kesayangan aku ni baru melahirkan . baby dia pulak jenis tido time maghrib tu , jadi agak tak sesuai kalau nak berbuka di luar bersama ye . maka tiadalah kejadian iftar bertiga ni . So Cikgu Ayu ajak kami datang beraya rumah dia , jangan di ajak . memang laju je sampai . balik kerja terus tuju rumah dia . yeayy seronok makan mee pedas . kena paksa habiskan walaupun pedas menangis .


Kalau dah berkumpul bertiga , memang terkeluar segala cerita . seronok . cerita wajib haruslah mengimbau zaman kami dalam sekolah yang sama . rindu zaman sekolah , nakal nakal kitorang pun , kitorang still hormat cikgu cikgu . Harap harap tahun depan pun still dapat bersama bertiga di bulan puasa dan raya .

Raya ke-8.. Beraya rumah bestfriend tersayang . melawat Anak angkat sekali . walaupun dokter dah beberapa kali kata Harith tenat , Harith tetap kuat melawan kesakitan . Syukur Ya Allah , kau masih bagi kami peluang untuk kami bersama dengan Anak Syurga ini .


Big suprise , Syaz masakkan aku lontong goreng . resepi dari aku katanya . first time cuba dan menjadi ! tahniah babe ! time ni dah puas suapkan Harith makan biskut ikan dia tu . sampai tertido . penat agaknya . Sorry Ummi tak dapat cium Harith , Ummi selesema time ni , taknak berjangkit dengan Harith . Semoga Harith terus kuat lawan sakit Harith ya .

Raya ke-9..

Tiga ketul manusia ni sebenarnye kebosanan , taktau nak ke mana . main keluar je . last last sadong .. pusing pusing sampai pening .


Sudahnya , plan pergi makan je lah . sebab takde rumah yang nak diserang . elok je baru masuk parking , sue tepon suruh datang rumah dia habiskan makanan . rumah dia baru sudah marhaban , laju je lah kami kami ni pergi . makan free kann . siap tapau lagi bawak balik hoiii buat sarapan esok pagi

Raya ke-10 . pepagi lagi dah mesej Emma  , bagitau dia kami nak datang beraya , mestila Emma akan masak something for us . ehh tetiba terspeaking pulak . yelaaa emma kan study kat London . kena laa belajar belajar cakap London . haha motif sangat kan .


Terima kasih Emma masak yang sedap sedap untuk kitorang . terima kasih jugak ole ole dari London tu . ai is terharu sangat baby ., dan terima kasih jugak sebab kau tak percaya aku dah jadi wanita sejati gadis ayu lagi sopan . kesian emma , sangat terpegun melihat keayuan aku , padahal tak sampai setahun pun tinggalkan aku . aku taktahu laa lagi sekali kau balik tahun depan aku jadi ape pulak . elak kau pengsan je ma . 

Raya ke-11...beraya rumah aku pulak . makan makan popeye masak . hehe . sebab kawan kawan adik datang tengahari tu , alang alang memasak , ajak sekali geng geng aku mana yang free . masak simple je . carbonara . Alhamdulillah , laku keras . paling laku buah mangga dengan kuini . suka sangat makan buah buahan tempatan ye . sampai malam kengkawan aku datang . happy !


Seronok raya kali ni mostly cerita pasla kawen je . terasa diri tua sangat . semua nak cerita pasal nunang , pasal laki ... aku ? mujibur je adeee . hehe

Raya ke-12 , balik dari Jamuan Raya Company , beraya rumah Nadia pulak . Hidangan Nasi Goreng paling sedap . tapi pedas . fuhh . Alhamdulillah kenyang . seronok lepak borak borak sampai ngantok . Harap tahun depan dapat lagi beraya macam ni ,


Alhamdulillah raya tahun ni masih dapat beraya bersama kawan kawan . Syukur sangat punya kawan kawan yang sentiasa ada di sisi . Harap sangat geng kita jangan lah pecah . jangan lah gadoh . Aku sayang korang brothersisterhood !


No comments: