Monday, August 15, 2016

Open House Hujung Hujung Raya

ehh masih lagi cerita pasal raya ? yelahh , tak habis lagi ni haa ... tapi ini last cerita pasal raya untuk tahun ni . tercicir plak cerita ni .

Orang dah jemput , kita mesti datang kan . jemput datang makan pulak tu , mana boleh aku lupakan begitu saje . Ni rumah Taukey Satay . geng niaga masa kat food court dulu . Alhamdulillah , walaupun dah tak niaga bersama , hubungan persahabatan masih kuat terjalin . syukur dikelilingi manusia yang baik baik .

Majlis dia rupanya start dari petang , kami gerak lepas maghrib...setengah jam la dari rumah , sebab rumah dia kat kawasan felda . sampai je orang tak ramai . orang datang silih berganti , so tetamu tak putus... nampak macam tak ramai , tapi sebenarnye ramaiii .

kitorang sampai terus cari port selesa untuk melantak . target mestilah dekat dengan meja makanan . senang nk berulang . kau nampakk tak . perangai sangat kann .


gambar ayu je masing masing . baru first round makan . total malam tu tiga round okayy . sebab semua makanan dia sedap giler . sangat sedap . open house paling best tahun ni . daripada makanan berat , sampai kuih muih semua nya sedap . rasa macam nak tapau je . tapi jangan tunjuk tak sopan sangat okayy .


ni masa nak balik dah , orang pun dah takde sangat . acah acah posing nak tunjuk makanan yang banyak dan sedap . aaaa meleleh saliva aku bila teringat makanan kat rumah tu .


Terima Kasih Kak Leen & Abg Nor sudi jemput kami . Tahun depan jangan lupa jemput kitorang lagi ehhh . sedap sangat kak . terima kasih banyak banyak .

Ini pulak cerita raya ke berapa tah . yang penting memang dah hujung raya sangat dah . bebudak lelaki ni geng masa kerja kat hospital dulu . kekal persahabatan sampai sekarang . Alhamdulillah . diorang ni duduk rumah bujang , tiap hari tanya aku bila boleh datang rumah , nak makan makan . dah la boleh datang time hari kerja je , cerewet pulak tu . nasib baik lah tiga ketul ni je . boleh la aku melayan . kalau ramai , pengsan !


yang pakai kopiah tu aku kenal dari zaman sekolah lagi . tak sangka pulak dia dapat kerja kat sini . duduk rumah bujang pun berjiran dengan aku . alahaiii tapi bukan jodoh . walaupun dulu penah dating kat tangga sekolah masa pertandingan kawad kaki . hahaha malu beb kalau ingat balik .

Begitulah kisah dan cerita raya aku untuk tahun ni . simple raya tapi happening sebab masih lagi beraya bersama insan insan yang tersayang . Alhamdulillah . panjang umur Insyaallah jumpa lagi raya tahun depan .

ehh tapi sampai harini ade je aku dengar orang buat open house . taknak jemput kita ke ? kita suka makan taaaauuu . hehe ..


No comments: