Wednesday, September 14, 2016

Train To Busan . Mesti Tengok .

Korang dah tengok ke movie ni ? best tau . sila pergi tengok dan anda takkan menyesal . nak review sikit lah kan tentang cerita ini . actually aku tak suka pun cerita korea . tapi sebab adik aku cakap cerita ni best , dan dah ramai sangat yang kata best . aku mesti tengok jugak .


cerita ni ada element kekeluargaan , kasih sayang , musuh jadi kawan , percintaan . cerita dia tak meleret pun . okay sangat jalan ceritanya .


aku jamin korang takkan mengantok bila layan cerita ni . sebab kau akan ternanti nanti apa yang akan jadi lepas ni . aku rasa tangan orang sebelah lunyai dah kot . sebab aku dok picit , cubit , genggam sebab aku sendiri ketakutan . kaki pun main peranan tau bila tengok cerita ni . risau lain macam .

terharu jugak tengok pengorbanan sang suami . yang sanggup biarkan diri dia di telan zombi zombi tu . demi untuk menyelamtakan wife dia yang sedang mengandung . geram jugak tengok lelaki tua tak sedar diri tu yang sanggup tarik semua orang bagi zombi makan demi nak selamatkan diri dia sendiri . kuajaqqq punya orang tua . geramm aku !



cerita yang penuh debaran ni namun ada kesedihan dihujungnya . tapi aku tak nanges ehh , boleh tahan lagi . cerita ni terlalu banyak pengajaran . tentang hubungan kasih sayang sesama insan . gittewww ,,, korang , sila lah pergi tengok .


aku sikit pun tak mengantok tengok cerita ni . sebab penuh dengan tanda tanya . apa jadi lepasni . apa jadi . so aku bagi 4.5 bintang ! sape nak ajak aku pergi tengok lagi ? mana tahu kali kedua ni boleh termenangis pulak .

No comments: