Sunday, November 7, 2010

R EL A T I O N S H I P


ape ade dengan relationship ?

okie , just nk story pasal kekecewaan semalam .
sangat kecewa dan sangat tak sangka , dengan gurauan tanpa niat , aku hampir memusnahkan hubungan kawan aku sendiri . serious shit , to those yg kenal aku , akan tau camne perangai aku sebenar . since aku da baek ngan orang tu , akan ku sayang beliau . tp not more than as fren . okie .

story camneh ;
semalam aku wat status kat fb , then apat komen . komen punye komen sampai la terkeluar ini :

"ye aku syg kwn2 aku , nak2 kaw , mmg aku syg la . sumpah !"
"luv u 2"
"eh pat , awex ko nmpak kang , maty aku "
"heeee"
lepas je statement ni kuar , awex apat pun menyampuk gune fb apat

"sejak bile laki aku pndai luv2 neh ? sejak aku sakit ? "

sudaahhhh , aku da cakap da . SEE~~~
masalah masalah . aku ingat awex dye just gurau or tak take serious macam gf kawan2 aku yg laen *yg mane kenal aku la .

aku pun just diamkan diri , tanak masuk campur dorg gado . aku pn wat status

"am i wrong ? silent is better "

dan secara tak sengaja apat pn wat status

"diam lebih baek"

dush ! lagila awex dye baran . then awex dye maki ;

"bagus , dua2 diam , sehati sejiwa , secocok ! both of u COWARD "

whatt ? coward ? eh pompuan neh , elok2 aku cool , aku naek hangin kang ! ggrr !
okie , aku ngaku memang salah aku sebab wat statement camtu , tp kan just gurau ngn kawan2 . if dye tau sape aku sebenar , dye akan faham . aku merayu2 mintak maaf kat apat , apat seboleh2 cakap aku tak salah , sebab memang perangai awex dye macam tu . ok la takpe . tapi apat , aku tetap rase bersalah yg teramat sangat .

tanak pikir pasal mereka , aku continue study sampai tertido , bangun2 dah magrib , cepat2 bangun solat since dah nak abes waktu . lepas solat takleh nk cont study sebab kepale poneng . hehe . ape lagi on lappy . tengok komen gado2 apat n awex dye . dan aku masih mendiamkan diri . tetiba apis call , *eh , nak ajak p mkn ke ? heheh .
ruparupanya :
"pye , ape kes?"
"hah ? ape ? ouh , pasal apat ? haaa , awex dye tu , nape tah "
"aku dah bace , aku tau kaw camne . dah la wat bodo je . kaw on9 tak ?"
"aku tau , ade je ni aq on9 . nape ?"
"awex apat nk remove ko"
"hah??eh , ni melampau pis . aku gurau je kowt"
"ha tu la , kaw g tgk wall apat , aku backup kaw , jom2"
"okie , tengs apis"

dengan pantas aku bukak wall apat . wah , mereka sedang menjadikan aku 'glamour' . haha . jadah popeye neh . antara yg menjadikan aku glamour ;

"saya bukan 'sayang' awak , syg awk tu ha nurliyana sabri , g la lurve2 ngan dye"
"remove dye atau saya blah"
"change status from 'married' to 'single'

haha , lawak . nampak sangat nana ni sangat sayang apat kan ? jeles gler vavies . ahahaha . tahniah apat kaw dapat awex cmni . tp kadang2 , malang gak kan . takpe pat , ujian couple jarak jaoh . ouh , jauh tersasar neh . balik pade story . dengan tige post uh menjadikan aku tak berapa nak panas . kenapa mesti aku ? yg tambah geram aku bile setansetan dok hasut sana hasut sini , tp mostly dorg backup aku . sebab dorang tau aku camne . tengs to lahanat bear n saem yg melagalagakan kami dan memanaskan lagi isu ini . tengs to epah , apis , ainul . bg nasehat kat aku supaye jgn hothot . tengs kawan .

aku takde masalah if nana or apat nak salahkan aku , memang mulut aku camni . tapi aku takleh terima bile dye wat post macam tu . t orang yang tak kenal aku dan yang tatau pape pasal neh , mesti akan fuck aku gilergiler kan ? takpe la pye , redha je k , yg penting kaw , family dan kawan2 kaw tau sape kaw sebenar .

at last aku wat post kat fb :

" jahat kan aku ? tapi ni semua salah faham . please buka hati , buka minda "

apat komen , cakap jgn salahkan diri sendiri . abaikan je bende ni . mane boleh ! kaw ngn nana hampir clash kowt , giler aku tak salahkan diri aku ? apat cakap diorang memang tak ok selama ni n kalau itu yg nana nak , dye terima saje . aku kesian kat apat , sangat kesian , dye jadi mangsa keadaan . camne aku nak balik mersing ? malu ngan kawan2 . :(

tetibe epah im aku : nasehat macam2 , tengs epah . jahat2 kaw , kadang2 baek gak an ? *eceh , gurau je . kaw mmg sahabat aku . takleh bla ayat kaw malam tadi yg wat ake sengih cam kambeng , 'kaw kalau berkawan kan jenis mesra siket' . aww ! bodo punye ayat . haha !

selesai , aku pn dah penat explain macam2 kat nana , tp dye still nak maki aku . takpe . apat cakap pn dye tak layan , ni kan lagi aku . comfirm la memang tak pandang langsung kan . jadi aku decide , utk teroskan chat bersama epah dan lupakan mereka seketika . bia nana cool dulu . aty perempuan , kejap je lembut kann . ampun apat ! ngee~~

puas on9 , gado2 ngan epah , chat sane sini , selidik itu , selidik ini . mate pn ngantok . *padahal tak study uh , on9 boleh saje . bile study , macam2 alasan . popeye kannn .
decide nak signout sebab esok nak bangun pagi cont study . sebelom tu terpandang new post apat ;
"sudah la bye2"
huh ? apat ? dah clash ke ? tanak komen , takot . so better diam . sabar menanti esok .

off lappy , kemas buku , kibas2 katil , cuci muka , basuh kaki , tutup lampu , dumm ! baring .
amek tepon call masyam *konon nak ngadu .
story punya story , nak tau ape respon dye ? "haha"
okie masyam , tengs jadi pendengar yang setia . *sakit hati .
then dye bersuara "kaw tukar relationship la , wat relationship ngan aku"
hah ? *berfikir sambil tersenyum :)

m : asal kaw diam ? asal kaw sengih ?
p: mane ade . eh tanak la tukar .
m : tayah la sengih2 , dah off lappy ke ?
p : dah .
m : okie if tanak wat in relationship ngan aku , just tulis name aku je .
p : --------- *kelu , asal dye beria2 sangat neh ?
m: hoyy , dahdah la sengih tu !
p : haha , bodo la kaw !
m : nak tukar tak relation tu ?
p : tanak
m :knp ? takot tak market ?
p : taklah . eh , tanak laa .
m : okie , tukar 'it's complicated'
p : tanak gak . nak biar single je . leh tak ?
m : ikot kaw la , janji aku tau kaw sayang aku
p : weee~~ tengs !

bengong kan masyam ? ilang gundahgulana aku dapat borak ngan dye . actly , aku bukan tanak wat status in relationship dengan dye sebab takot market jatuh or takde orang add , tapi aku tanak buat benda yang tak pasti . tanak kecewa dan sengsara . setelah melalui pelbagai rintangan dan masalah dalam hidup , aku tanak take any risk *student insurance . heheh~~

okie sampai sini saje , sudah mau cont study .
to apat : aku sentiase backup kaw dan doakan kaw . sowie sangat9 . aku balik nanti hukum aku k ?
to masyam : tanak wat relationship sebab tanak hebohheboh , tak suke !

No comments: