Thursday, November 4, 2010

T E K A N A N


salam semua .
ha , meh meh , nak story pasal TENSION .

okie , mggu lepas , aku , kadok dan faroq ditemani oleh masyam p study kat MCD .
*memang port kami kan .
dipendekkan cerita , nga syok study ttibe faroq jerit ,
"adoyy , abes burger kite dok , SEMUT!"
aku dengan angkuhnye gelak , " hahahahaha , padan muke , kedekut lagi ngan aku"
dengan muka tak malu , aku rampas kotak 'happy meal' dari tangan faroq dan menggeledah ape yg ade . ngehehehe , aku nampak ape nak tau ?

semut yang sangat banyak sedang menjamu selera dan ini dia ;

piano ! hehhee .

dengan slumbernye , aku amek piano uh dan belekbelek dengan penoh nikmat .
wat muke comel , "kadok....nak bukak neh" .
"bukak laa"
yess ! aku pn bukak sambil senyum 'nganjing' kat faroq . faroq pandang dengan muke yg sangat geram . haha . aku bukak , dannn "tenetnetnettenetnetnet" melodi piano pun bergema . faroq ketawa dan membuat cubaan merampas piano tersebut , dan aku mengelak , dan faroq menjerit dan ggoooll ! kadok pn cakap , "korang , jom la sambung study" . haha . kadok ni kacau la .
"ala , lex la kadok , stop jap , korg g la minom2 , isap okok dlu ker , ngee~~"
kadok tersenyum sambil mengeluarkan kotak rokok . *laju je kaw kann .

aku dan faroq meneruskan misi , main piano tu , dan kami decide utk menamakan piano uh "penghilang tekanan" .
kadok dah abes berasap , jadi kami teroskan study . study study study , tension dapat jawapan salah . aku pn amek piano , dan . . . . "tenetnetnettenetnetnet" , mereka ketawa dan gembira ! sambung balik study . yeayyy ! besh tao . masyam pandang aku dengan jelingan yg tajam .
then aku cakap , "jangan la marah , blaja tak leh straight sangat tao" hehehe .
dan kami teroskan teknik begini untuk paper2 seterusnya .

keesokkan harinya :

aku ade paper INS268 , sangat tension sebab kene hafal banyak policy .
on9 sebentar dan nampak faroq , teros ngadu "nak piano nak piano , sangat tensen"
bincang punya bincang , faroq ajak makan kat amerali . dye ugut , "nak piano , datang"
sioot kaw faroq ! takpe , demi piano , aku sanggup meredah sinaran mentari . ngehehehe~~
sampai je kat amer ali , faroq dah tersengih . "kaw paper pe arini yg tension sangat?"
"insurance neh ha , banyak nak hafal"
"hurmm , nah " *sambil senyum .
dan aku , "yeayy , tenggss"
bermulalah....."tenetnetnettenetnetnet"
faroq dok geleng kepala , kawan dye terkejot . bhahahaha !
dengan slumbernye aku cakap "penghilang tekanan"
semua orang kat amerali pandang sebab kuat sangat bunyi piano uh . haha !
sesudah makan , aku teros menghafal sambil tekan2 piano uh .
"weh , nga hafal pn leh maen2 lg heh" faroq bebel .
"hahah , 'penghilang tekanan' kann" faroq geleng kepala ,
nasib kaw la faroq dapat kawan sewel cam aku neh . haha .
selesai sudah paper INS268 , alhamdulillah boleh jawab .
*betol ke salah , tatao la kann . ngee~~

dan semalam , aku telah dipelawa oleh mazdira . ke mana ? TIMES SQUARE !
sudah lama rasanya hamba tidak berjalan jalan di sana . ape lagi , nak ikoot laaa ! hehehe .
pergi bersama maz dan afiq , jalanjalan , shoppingshopping , sangatseronok .
ttbe daya call cakap dye nk datang gak n ajak balik same2 , *since kami b3 naek tren je .
dayayuya dan daya hanipah *dua2 daya , setia menanti kami di MCD BB , aku dah penat lalu terjah mereka yg sudah kebosanan menanti kami b3 . hehe .
*maaf kawan , bukan selalu dapat shopping begini .
dah sampai kat mcd , maz n afiq decide nak kuar smbg shopping . ggrr !
giler betol dak 2org neh . hah , pegi la kaw . kami tunggu di sini .
apabila 3org perempuan giler lepak di mcd , maka tercetus la pelbagai kisah dan cerita .
dannnn , kami tergelak sampai semua orang pandang , terdiam , kaku , bisu ,
*maaf , kami memang begini . yawww! malu !
senyap seketika dan aku megeluarkan piano 'penghilang tekanan' . sebab tekanan menunggu mereka yg indah dilamun dunia shopping . haha !
budak kecik pun terpaku tengok piano aku tao !
daya hanipah cakap , aku ade bakat terpendam , junior beethoven la , siot kaw daya !
haha , ni pict semasa di mcd ;

tengok2 , nga layan tekanan . hahaha !


snap by daya hanipah , burok seh nga gelak , nampak tak ? ade piano ! ngee~~


si giler gambar , tah pape . memang memori 4gb aku ni hanya utk kaw seorang .

oppss , mane pic daya hanipah ? tadop , sebab dye yg snap pic kami2 . haha


No comments: