Sunday, May 19, 2013

Again , Tioman Island

Isnin , Selasa , Rabu , Aku Ke Tioman Lagi . Setahun Yang Lalu Daku Membawa Diri ke Tioman Seorang Diri . Dan Tahun Ini , Daku Ke Tioman Lagi , Tapi Tidak Keseorangan , Tapi Membawa 50 Orang Pegawai Felda Sekitar Johor .

Macam Biasa Lah , Diorang Amek Pakej 3Hari 2Malam , Dan Kali Ini Aku Berkhidmat Sebagai Pembantu Makcik Aku , As A Tourist Guide . Hehe . So, Jom Kita Bercerita Dengan Gambar .

Bergerak Dari Mersing Jam 3 Petang , Sampai Sana Pukul 5 (sebab naik bot kecik , so dia jadi slow) , Terus Check-In Bilik Masing2 . Berehat Dan Keluar Makan Jam 7 Petang , Disebabkan Perut Aku Sentiasa Tak Berpuas Hati Dengan Waktu Makan , Jam 9 Malam , Aku & Makcik Aku Keluar Merayap Cari Makanan . Group Felda Ade Meeting Malam Tu , So Pepandai Lah Mereka Mengisi Perut Masing2 .
 Malam Itu Kami Mencuba Steamboat Pulau Tioman . Kuah Dia Ade Bijan . Sup Dia Sedap !

Hari Kedua : Aktiviti Air . Snorkeling Time !
 Ni Posing Kat Celah Celah Kapal , Kat Jabatan Taman Laut .
 Destinasi Pertama , Singgah Kampung Salang , Super Famous Kat Tioman .

Ni Lah Makcik Aku , Budak Boat Tu Cakap Muka Sama , Lahh , Nama Pun Darah Daging .
 Acah Acah Nak Pose Macam Mat Saleh , Tunjuk Kaki . Si Gemok & Si Kurus .

Yang Ramai2 Ni Lah Pegawai2 FELDA Sekitar Johor . Semua Dah Kahwin Yea , Harap Maklom .

Paling Suka Gambar Ni Sebab Ala Ala Retis Gitu , Pastu Terselit Pic Abe Kelate Belake Nuh . Pastu Nampak Kulit Dah Terbakar , Berbelang Tang Jam . Belum Bukak Tudung Lagi Tu . Ohhh Tidak !
Air Terjun Kat Kampung Juara
 BBQ Malam Kedua . Yummy Yummy ! Coleslaw Paling Sedap !

Aku Sangat Suka Laut , Pantai , Sungai . Indahnya Ciptaan Mu Ya Allah .
 Hari Ketiga : Masa Untuk Balik ! Pagi Tu Demam , Tak Larat Nak Mandi Pantai Lagi , So Dok Lepak Kat Bilik Je Sebab Feri Pukul12 .
Inilah Hasil Tiga Hari Kat Tioman : Gelap , Hitam , Gemok , Bulat . Tak Comel Dah ! Chubby Sangat !

1 comment:

Jenny1903 said...

Salam..yana..if x keberatan bole share yg awak pergi tioman seorang tu? Email je..zeniakmar1903@gmail.com atau wassap pon ok..0192691903..