Tuesday, June 25, 2013

Bukan Di Sini Rezeki Aku

Salam Selasa .

Semalam Bercuti . Merehatkan Diri .

Ahad , Menghadirkan diri ke Pemilihan Akhir Perajurit Muda Angkatan Tentera Darat Malaysia .

Pergi dengan penuh semangat dan harapan dari keluarga dan orang terdekat serta rakan rakan .

Sesi Pertama : Dokumen = LEPAS !

Sesi Kedua : 
Laporan X-RAY = LEPAS !
Air Kencing = LEPAS !
Tekanan Darah & Jantung = LEPAS (walaupun hampir tak lepas sebab jantung terlalu laju)
Mata = LEPAS !
GIGI = LEPAS (walaupun berlapis)
Ujian Fizikal Pertama = LEPAS !
Fizikal Badan = LEPAS
Kaki = TAK LEPAS (dan doktor mengesahkan aku GAGAL!)

Doktor kata , aku "Flat Foot" , tak boleh diri lama . sebab tu aku gagal . aku terima dengan hati yang terbuka . ada yang ingin membantu , tapi doktor yang sahkan , maka aku akur . Mungkin rezeki aku bukan di sini .

Maka , aku pulang dengan perasaan yang hampa . sebak dalam hati . terbayang wajah mak yang penuh dengan harapan . terngiang kata kata semangat dari kakak . semangat kakak . jiran tetangga . Sedih memang sedih . tapi ini bukan titik akhir . masih panjang lagi kehidupan ku...

Aku masih dikira kuat , berjaya mengawal perasaan . air mata hanya bergenang . masih ada mereka yang tidak dapat menerima hakikat , dengan merayu dan menangis di depan pegawai . tapi , mereka tidak dilayan . 

Manusia paling bahagia mendengar berita ini : tentunya Masyam . Dia memang taknak aku jadi minah terap !


No comments: