Tuesday, July 22, 2014

Dah Nak Raya Ke ?

serius ! memang tak de rasa nak raya langsung . mula mula puasa , pastu tetiba je nak raya dah . sekajap nye ? lagi best , tadi beshtie text aku , tanya betul ke minggu ni last keje ? haha kelakar . tapi itulah hakikatnya , minggu ni last keje dan minggu depan dah raya ! raya wehh raya !

dan aku , masih blurr dan terpaku . takde perasaan . takde preparation . baju raya baru hantar kat tailor minggu lepas , siap tak siap , aku redha je . sape suruh lambat . takpe , baju lama2 berlambak baru pakai sekali dua . boleh sangat kalau nak buat baju raya .

puasa sebulan . minggu pertama puasa takde ke mana mana . duduk rumah menjahit .

minggu kedua puasa , pegi JB teman beshtie bawak adik dengan ibu shopping raya . 
sorry gambar Ibu dengan Amad takde , ade gambar gadis bertiga je . muka bahagia masing masing dapat jumpa . 

tapi aku takde beli apa pun untuk raya . masa ni beli jam je . sebab beshtie nak beli , harga 2 RM50 , rugi beli satu . maka beli lah dua . tu je lah hasilnya kat JB .

minggu ketiga , ke Kluang pulak . kali ni memang niat nak shopping . nak beli blouse or kemeja untuk jalan jalan rumah kawan . sampai sana hampa , baju semua pesen orang tua . bunga bunga .
apa yang dibeli kat Kluang ? Kasut . sebab harga 2 pasang RM60 . grab sorang satu , pejah belikan untuk adik dia satu . Adil dan saksama . haha ! 

minggu ni last puasa , ke mana pulak ? tak payah ! duduk rumah diam diam . kemas rumah , buat kerepek dan merepek . hhmm . duit raya pun tak tukar lagi ni . 

Aku rasa aku takde mood raya tahun ni atas beberapa sebab ;
1. nenek masih sakit dan terlantar kat rumah .
2. aku masih banyak tempahan yang nak kena siapkan
3. faktor usia , dah tua MUNGKIN
4. masalah masalah yang berlaku masa ni (GAZA , MH370 , MH17)
5. semua di atas dan sedikit tambahan yg aku sorang je tahu .

p/s : raya korang camne ? dah buat preparation ke ?





IKLAN :
instagram : yanapopeye
whatsapp : 0177949838



No comments: