Tuesday, July 1, 2014

Salam Ramadhan

hari ni hari ketiga berpuasa , Alhamdulillah , dapat sambut bersama keluarga tercinta . dah dua tahun tak dapat sambut puasa sebab masalah wanita . Abah kata tahun ni kita bersederhana je . sedih pulak bila fikir perasaan mak dengan abah . semoga mak dengan abah terus kuat menepis segala kata kata orang . 

bila sambut puasa ni , kita mesti nak bersihkan hati , mohon maaf kat semua orang , kita pun kena laa maafkan semua orang kan .barulah berkat hidup kita . 

Bila masuk bulan puasa ni , datanglah segala kenangan , datanglah segala memori . mula rindu orang tu , rindu orang ni , rindu tempat tu , rindu tempat ni . dan paling aku rindu mestilah Bangi . hampir 4 tahun hidup kat sana , puasa dengan kawan kawan . kadang kadang puasa sorang . sebab aku yg paling jauh . memang sedih tapi kena kuat tempuh segalanya .
Nama je kawan baik , tapi tak pernah nya nak ada gambar berdua . Aku tengah rindu dia . yupp , yang lelaki tu . kawan baik aku . kawan suka dan duka , dari zaman sekolah memang rapat dengan dia . sejak masing masing dah kerja ni , masing masing ada komitmen sendiri . mula menjauh . Aku post kat fb , kat wechat , kata aku rindu dia . 

Dia datang tiba tiba kata dia tak pernah lupa aku malah dia juga selalu rindu aku . tapi masa dan keadaan tak mengizinkan untuk kita bertemu walaupun duduk satu taman . nampak tak skema sangat ayat aku ? haaa . takpe Is , aku paham . kau banyak komitmen kan ? nanti raya kena jumpa ok . lama sangat dah tak jumpa . dan jangan pernah lupa , aku selalu ada untuk kau ! kita tetap kawan sampai bila bila okayy .

Doa aku , semoga kau baik baik saja di sana . Salam Ramadhan buat semua .

p/s : nak masak apa arini erk ? blurr pulak . 

No comments: