Sunday, July 15, 2012

bongsu bertiga~

siapa anak bongsu ? bangga tak jadi anak bongsu ? aku anak kedua , tapi sorang je perempuan . kadang kadang rasa macam aku lah anak bongsu . tapi dalam masa yang sama kena ingat jugak , ada lagi yang bongsu dari aku ye . maaf Adik . 

minggu lepas balik kerja , mesti abah singgah sekolah , amik adik sekali . sebab adik ade latihan Choral Speaking . untuk pengetahuan umum , abah aku memang sangat super tak suka DRIVE . kereta ada , bagi atok pakai . dia rela tak pakai kereta . sebab dia tak suka kesesakan . duduk bandar kecik ni naik basikal pun heaven dah ! 

jadi ke mana mana memang abah lebih suka naik motor . hasilnya , kami selalu naik motor bertiga . best ! meriah je rasa . dipendekkan cerita , tiap kali amek aku balik kerja , mesti singgah ambik adik pulak . time abah sampai , kawan kawan adik semua pandang . yelaa , dah 13tahun , naik motor dok kat 'bakul' lagi . comel ape !

bila adik naik je motor , kawan kawan dia senyum senyum nak gelakkan adik . bila aku pandang semua senyap . takut ke ? HAHA . adik tak kesah apa orang nak cakap , janji dia tau apa dia buat . dan family jugak tau adik macam mana .
keluarga bahagia . tengok laa betapa bahagianyaa kami naik motor bertiga . siap snap snap lagi tau . kau ade ? opsss maaf kalau terasa . tak berniat .

No comments: