Tuesday, July 24, 2012

pengantin tukar~

awal bulan aritu , menghadiri majlis perkahwinan lagi . kali ni wedding siapa ye ? wedding adik kepada sahabat aku . sedara mara aku jugak ni . ada bau bau stokin . aku memang lah suka bila dapat jemputan kahwin ni kan . melompat lompat . maklumlah nak kutip berkat banyak banyak . semoga cepat lah kawin aku ni haaa . aminnnn !

aku memang suka datang wedding pukul 2 petang . sebab itu adalah waktu pengantin bersanding . dengan semangat pukul 2 keluar rumah . sampai sampai rumah pengantin , tengok rombongan belah lelaki dah balik . aikk ? selesai dah ke ? tengok meja makan beradab dah bersepah , tinggal sisa je . huh ? then jumpa sahabat daku . tengah dok makan . lalu aku bertanya ;
"mana Nor (pengantin) ? aku nak tengok dia bersanding"
"ada kat dalam salin baju "
"ouhh..." (rasa lega sebab dapat jugak tengok pengantin pakai baju lawa .

tanpa berlengah , terus capai pinggan sebab simpan perut dari pagi lagi okayy . kompem laa lapa giler vaveng . sedang makan , nampak pengantin perempuan keluar pakai tshirt + jeans . 
"ehh tu pehal ?"
"dia dah panas laa tu" - kata sahabat
"kata salin baju...."
"salin baju tu lahh"
"laaa dah selesai bersanding ke?"
"hahaha...dah laaa . dia nikah kol11 tadi terus bersanding"
"laaaa yeke :(" - hampa lalu meneruskan mengunyah
inilah pengantinnya . kelass kau Nor , langkah bendul . haha
ini di snap oleh pengantin lelaki yang kacak itu ye . hihi . nampak belakang aku tu ? pengantin perempuan yg dah selamat salin baju .
ni laa sahabat daku bersama adik dia yg dah selamat jadi bini orang . amek berkat kuat sikit beb , lepas ni kau pulak .
merah mak ngah ! cantik sangat . pengapit kau tu macam dia pulak yang kawin kan . 

Alhamdulillah selesai , lepas ni nak pergi wedding siapa pulak ye ? yang penting lepas raya laa sebab ni tengah puasa kan . ouh yea , tak terlambat lagi kalau nak ucap "SALAM RAMADHAN" :)

p/s :segala gambar di ambil secara sopan dari fb sahabat a.k.a kakak pengantin a.k.a pengapit

No comments: