Wednesday, October 17, 2012

roti canai atau roti kirai ?

Semalam hujan . maka perut kelaparan . kat rumah kalau makan lambat , memang tak dapat makan lah . nasi je yang ade . kebetulan , akak balik keje call ajak pegi mapleyy . yuhuuu makan kat mapleyy . walaupun muka dah selamat ditepek krim malam , ku gagahkan jugak keluar untuk makan , muka tanpa bedak , baju tidur yang cantik . HAHA . 

kat rumah dah set dalam otak nak makan roti tisu , rasa kenikmatan garing tuu . tetiba bila minah tu amek order , laju je mulut ni jawab roti telur . errr ? roti telur ? bukan feveret dulu roti tampal ke ? kes salah sebut laa ni kan ? 5 minit kemudian , sampai laa makanan aku . tengok je roti tu tiba2 teringat masyam . pastu bb berbunyi . *ada bbm masuk , err masyam ? betul apa orang cakap , kalau kita ingat atau rindu kat orang tu , secara lahiriahnya , dia akan ingatkan kita juga . so sweet *blushing* .
aku suka roti canai dengan kuah dal yang banyak melimpah . tetapi bukan roti canai banjir . sebab roti canai yang banjir akan menghilangkan kegaringan sekeping roti itu . haa , gitulah konsepnya . aq suka sebelum masukkan roti dalam mulut , aku celop roti dalam kuah dal dalam dalam . baru ngapp ! perghhh terasa nikmat kuah dal tuu .
tak suka yang banjir begini yee . nonono .
sebelum makan , perkara wajib masa makan roti canai mestilah nak kirai2 kan dia . masa dok kirai kan jadi macam ni.......
tetiba teringat masyam . kalau makan dengan masyam , masyam la yang tolong kirai kan . aku akui , sepanjang hidup dengan masyam , memang aku sangat dimanjakan . boleh dikatakan semua masyam tolong buat . sebab tu aku selalu fikir , dia lah jodoh aku . tapi bila kenang semula , tak mungkin kot . 

masyam tanak berubah , sekarang dah pandai maki . sedih sangat .

No comments: