Tuesday, March 11, 2014

Hutang VS Pengemis

Salam Selasa . Harini kekurangan mood sebab perut meragam . Period Pain . Biasalah , perempuan kan . Sebulan sekali mesti dapat rehat , dapat ubat , time time macam ni sape buat hal , memang terus mendapatlah . so sendiri faham lah yea .

Nak luahkan sikit laa kat korang semua .
Korang penah tak bagi orang pinjam duit ?
Taktau laa kalau tak pernah kan .
Aku banyak kali jugak la .
Kata Coach , aku ni baik hati sangat , asal ada orang mengadu , mudah je nak bagi pinjam .
Last last sendiri yang macam pengemis .

Benda ni dah banyak kali jadi kat aku .
Tapi aku tetap tak insaf ,
tetap jugak dengan lembut hati bagi orang pinjam duit aku .

Kadang kadang dalam satu masa , sampai 3 orang aku bagi pinjam duit .
Nampak macam aku ni kaya kan ?
Tak sebenarnya , aku cuma biasa biasa
Alhamdulillah aku tinggal kat kawasan yang takde shopping mall , takde wayang ,
so dari situ aku boleh saving sikit (nampak sangat aku memang suka berfoya foya kan ?)

Yang buat aku lemah , masa berjanji sangat manis .
"ok lagi dua minggu aku bayar balik"
Bila sampai masa , "err aku takde duit lah , minggu depan eh"
Sungguh kecewa . Kadang kadang sampai menangis .
Rasa macam pengemis . setiap kali mintak , tiap kali tu tak dapat .
Kadang kadang , makian yang aku dapat .
Sebab tu Coach pesan , lepas ni jangan baik hati sangat .

Tak bagi , rasa serba salah . Sebab kadang kadang orang yang meminjam tu ,
adalah orang yang rapat dengan kita .
Orang yang banyak tolong kita .
Tapi kenapa bila kita susah , susah sangat orang nak tolong ?
kenapa erk ?

Sesungguhnya , aku tolong orang bukannya aku mengharapkan balasan .
Aku tolong dengan ikhlas .
Tapi kesedihan yang aku dapat .
Aku tetap fikir positif .
Mungkin ini balasan kepada perlakuan aku dulu dulu .

Buat korang semua , kalau ada berhutang dengan orang .
Tunaikan lah janji korang .
Sebelum pinjam ayat manis sangat ,
bila dah dapat , tiba masa nak bayar .
Hati korang pulak yang panas .
Kami sebagai pemberi hutang ni dah macam pengemis .
Sedih sangat .
Tambahan lagi , aku ni manusia sensetif .
Mudah sangat mengalirkan airmata .

-Keep Pray for MH370-

No comments: