Saturday, March 8, 2014

Penyejuk yang menyelerakan

Cuaca panas kan sekarang ? dah dekat dua bulan tak hujan . dua minggu lepas ada hujan sikit , 5 minit je , macam hujan lalu je gitu .

Ada yang kata , tak hujan ni sebab masa musim banjir tahun lepas , ada orang doakan kat Makkah , mintak Allah hentikan hujan . Wallahualam . taktau betul ke tak ceritanya . Manusia kan memang tak pernah puas . hihi cakap untuk diri sendiri jugak .

Minggu lepas dengan minggu ni adalah minggu paling mencabar . panas sangat . tah berapa gelen air aku minum . kelmarin pergi kerja jerebu pulak . aduhaii dugaan sungguh . 
Abah pulak macam tahu tahu je anak dia ni tengah mengidam air kelapa , untung tepi rumah ada pokok kelapa kan ? pegi je petik pastu belah , korek korek sikit isi dia , letak ais . fuhh mabeles ! aku post kat insta & fesbuk , ada yang komen suruh buat kelapa shake , tak sempat nak shake sayang oii , semua serbu , licin dua jug besar . 

paling aku stress , aku letak dalam cawan besar , aku minum sikit pastu baca novel , tutup novel air kering . Musim kemarau dalam rumah mungkin . macam dah tak cukup kaki je korang nak ke dapur pegi amek sendiri kan . Air aku tu jugak lah yang dia suka nak minum , sampai habis pulak tu !

Petang tu jugak , dapat berita sedih , jiran kami kehilangan anak sewaktu dilahirkan . terus siap siap untuk menanti ketibaan jenazah . Urusan demi urusan , esok pagi baru boleh bawak balik Jenazah . sebab kat Hospital JB .
Al-fatihah untuk baby Muhammad . 

Angah baru berangan nak gomol gomol baby . Angah rindu baby . Baby comel sangat . Baby tunggu Ibu & Ayah kat Syurga okayy ...


No comments: