Sunday, October 31, 2010

piala malaysia


eceh eceh , nak story ape kali ni . hoyehh . seperti title la "PIALA MALAYSIA" .
wah wah , orang sebok study nak final exam , kaw sebok g layan bola yerr .
ala , takpe la . setahun sekali dan dimaafkan sebab ade mase lg untuk study . yeah !

semalam , aku , mek , dan masyam semangat g bukit jalil nak tengok bola . ggrr !
dipaksa oleh masyam untuk menyokong kelantan , dengan memakai t-shirt merah , waah , semangat kelate weh . gomo klate gomo ! oloh , kecek klate pulop . maaf !

gerak dari rumah pukol2 , *since masyam mungkir janji dan dye bangun lambat . kami yg kelaparan g isi perot dulu . hehe . incik popeye mengidam pizza hut , so encik masyam layankan saje . weee~~

perot da kenyang , mek pon dah pokpekpokpek since kawan dye dah ade kat sane , so , kami pn gerak la g bukit jalil teros . ingatkan kami je yg over excited datang awal . rupenye jalan sudah jem . huhu , start dari sg.besi lg , jalan dah macam lahanat . penoh sesak ! ggrr !
tapi seronok sebab ramai sep2 klate . hoho . sangat seronok menghadapi kesesakan kerana sambil jalan , bising dengan bunyi hon , "tettettottot" , "gomo klate gomo" , "wwwooooo" . meriah . maaf tak sempat snap pict , sebab sebok melambai sep2 klate . ngee~~ *sambil cari jodoh !

sampai je , sebok mencari parking , hurm , jaoh juge la kami parking , terpaksa jalan jaoh . masyam cakap ; takpe , jalan slow2 . okie , ikotkan saje . meriah jugak jalan kaki jaoh2 neh , bising , bingit ! sangat meriah ! hehehe . dann tibalah kami di stadium bukit jalil . ramai sangat orang . penoh sesak . mek dah risaw kat aku , takot aku pengsan . *susah bawak org berpenyakit ni kan ? haha . tapi takpe , masyam ade . then kami jalan2 cuci mate sambil membeli ape2 yg patut untuk di bawa masuk *since aku n masyam takde tiket lg . haha .

dan berjalan la kami ke sana ke mari , jumpe orang tu , jumpe org neh . macam2 ragam . tolong org jual topi , jual tiket , sangat seronok . at last , kami dapat tiket harge rm10 . hehe . hasil pencarian masyam . dah dapat tiket ape lagi , berjalan menuju pintu masuk sebab kami dah letih berjalan . sakit hati ! sebab . . . sambil jalan , masyam jerit "haa , tiket tiket , rm15 saje . boh , ade tiket doh ?" dannn , ade pulak yg nak beli ! gggrrr ! bila orang dah beli tiket kami , kami kene tggu la . sbb masyam nak g patah balik , beli tiket yg harge rm10 uh semula . tggu la kami di tepi jalan , kene ngorat , kene kacao , macam2 , tapi , "harap maaf , takde mud nak layan" haha .

ini masyam , ketika sebok menjual ;


dan aku sebok pakaikan mek tali neh , semangat ! ;


15minit kemudian , masyam datang sengih2 , aku wat muke majok . then tros rampas tiket kat tangan dye , berani la nak jual semula . aku tumbok kaw ! hahaa . tak larat nak jadi penunggu yg setia . dan , kami pn berjalan menuju pintu pagar utama . excited nak masuk stadium ! hhaaha . masuk2 tengok polis dok rabe2 kaum lelaki . seram sambil bertanya sendiri "dye tak raba aku kan" haha . yess ! tepat , dye tak raba pompuan , tapi cian kat masyam , 'meceh' dye kene rampas , padan muke ! haha . masuk je , masyam nak g toilet pulop , adooy . tggu lagi . sambil menunggu , jumpa org kampung aku . azrul . haha . dye pn sokong klate ! "pye , arini ttbe kite jadi org klate kan?" . haha , ape kan daye , johor tak dapat g final . sobsob , terpaksa menyamar seketika . ngeee~~

masyam dah sampai , menjeling , tengok aku cakap ngn lelaki . ahhaa . *ngan kawan aku pn nak jeles , tah pape . naek je atas , tengok dah penoh , org ramai . berebut2 nak masuk . sampai la aku dan mek terpisah . mek dok ngan saeng2 dye , dan aku bersama masyam . *yeaayy , dapat dating lg . haha . kami cari seat yg ujung skali . sebab aku takleh sesak sangat kan . pengsan kang , susah plak masyam nak layan . huhu . okie , dapat view yg menarik . bestbest !

meriah sangat , 3/4stadium penoh dengan 'red warrior' .

ini la penyokong klate , see , almost red ! ;

yellow , siket saje ;
permainan pun bermula , penoh dengan sorakan , cacian dan pelbagai .
dengan keputusan 2-1 , kelantan juara boh ! hahaha !
abes suda , masyam ajak balik sebab kami same2 lapa .
ingatkan dye betol2 nak balik , eh tak , dye ade agenda laen , dye turun kat padang dan meninggalkan aku seorang diri . sobsob . haha . dari atas aku tengok masyam dengan excitednye g ke sana sini . salam ngan semua pemain . opss ! geram sebab dye dapat snap pict dengan pemain sambil pegang piala . *eleh,tak heran . hahaha .
[pict dlm hp dye , tak sempat nak curi]

dye dah puas dok kat padang , dye naek sambil tersenyum kambing dan ajak aku balik .
aku pown berjalan dengan lemah longlai , nak tggu mek lagi .
arrrggghhh ! lapa laaa !
dah jumpe mek , then berjalan pulang , jalan jem lagi .
tapi still meriah dengan sorakan , sangat seronok .
terima kaseh masyam , sudi bawak saya tengok game neh .
sangat hepy , TAHNIAH kelantan .

p/s : johor , make sure tahun depan kite pulak yerr . grrr !

No comments: