Monday, February 17, 2014

Mak Andam Terjun

Awal bulan haritu , sebelah rumah atuk buat kenduri kawen . Alaa , sepupu abah , pangkat Makcik aku lah . tapi umur lebih kurang je .

Pagi Jumaat tu aku datang laa rumah atok , nak laa tolong tolong apa yang patut . intai intai kat dapur , semua dah penuh . so aku pun goyang kaki je laa kat rumah atok , tengok tv , layan bebudak . sekali , mak terjerit jerit panggil , mak kata bilik pengantin tak siap lagi .
sudahnya , aku laa yang ditugaskan untuk menghias bilik pengantin . tetiba jadi mak andam terjun kan . mak duduk bawah tukang tengok senget ke tak . sudah semestinya share idea dengan mak . mak paling banyak idea . aku susah sikit nak dapat idea kalau kerja last minit ni . tapi aku dah ada idea untuk pelamin aku . ehem ehem !
dan , inilah pengantinnya . cantik kan ? cantik kan ? pengantin lelaki malu malu je bergambar , hehe .
kami memang suka serang photobooth . sebab kami suka bergambar , posing posing , suka lah !
malam tu , kami beramai ramai laa makan besar . sambut birthday Acik Ai . sebab ramai yang ada , seronok ! dapat angpau jugak masa tu . yeayy yeayy suka sangat !

p/s : ohh sape sape nak book aku untuk hari bahagia , just email kat nurliyanasabri@gmail.com
*mood verangan*

No comments: