Tuesday, April 1, 2014

6th Putrajaya International Hot Air Balloon Fiesta

Okay , ni part paling seronok yang aku excited sangat nak cerita . its family time ! yea , aku sangat suka bersama keluarga . aku lagi rela spent time dengan family daripada spent time dengan kawan kawan atau kekasih . yelaa sebab aku kan takde kekasih . okay sangat tak kelakar !

Weekend baru ni , gigih aku balik kampung . hari jumaat kerja halfday , naik bas pukul 1.30 , driver sangat slow , sampai pun dekat pukul 7 . stress aku . sebab aku memang selalu tak sabar nak balik kampung . sebab aku sangat suka duduk kampung !

okay okay kita cita pasal belon . first trip aku pegi hari Ahad pukul 10.30 pagi . bawak 7 orang ank buah , ribut dibuatnya . semua dia nak naik ! aduhh pening aku . 
kitorang sampai sampai , makan dulu , bapak mahal makanan . nasib baik sedap ! kalau tak mesti perut aku mengamuk ! hehe . makan daging burger je okay . still on DA .
 Tengoklah , dah macam mak bawak anak anak pergi jalan jalan . haha . tepat pukul 12 , masing masing dah kepenatan , lalu balik dengan kadar segera . On the way balik tu , call sepupu , tanya dia kat mana , dah hantar pengantin belum , sebabnya kalau balik rumah , comfirm comfirm memang takde makanan . memang rezeki , diorang pun tengah tunggu kompang .
so slow laa geng kompang ni , ade ke pengantin yang tunggu diorang , stress tau . so jom kita selfie dulu . semua laa perhati aku guna natang monopod ni . photog diorang pun boleh tanya "benda ape tu dik" , pakcik , pakcik sangat tertinggal peredaran masa . hehe
Dapat jugak tengok Eynie kawen . hehe . sebelum ni tak dapat pergi rumah perempuannya . so pergi rumah lelaki je lah . hehe Tahniah Eynie .
 nak jugak selfie dengan pengantin , tapi terlindung . maap ye pengantin .

 Balik dari hantar pengantin , balik rumah rehat jap , lepas Zohor bersiap ke Pesta Belon lagi , dengan family satu lagi . happy me , banyak family ! dan sentiasa menjadi kesayangan diorang , hehe . Alhamdulillah .
 Tujuan utama datang trip kedua ni memang nak main dalam belon ni . lama dah tak excercise kan . haa nah kau , 10 minit rasa macam setengah jam . lama giler duduk dalam tu . puas ! berguling guling dengan Syafiq !
dah macam anak gajah dah haa . ishh ishhh . keluar je , berpeluh peluh macam berlari satu putrajaya !
 selfie dengan Khayla dedomey debucuk dedemok ! ibu terselit . nampak sikit je ibu . jadilahhhh ! hehe

Sekian aktiviti seharian di Putrajaya . Thank you cousin cousin . Thank you Pesta Belon Panas . Thank You Putrajaya yang tak pernah mengecewakan . Sayang semua !
 ehh kejap kejap . nampak tak aku kurus  ? sebulan DA . thank you DA !

No comments: