Monday, June 11, 2012

mari menulis~

seperti minggu minggu lalu . every week , monday blues . tapi harini tidak lah seteruk minggu minggu lalu . still bersemangat , cuma kurang sihat . batuk semakin teruk , maaf korea , tak dengar cakap awak . ggrr !

short update *pernah ke short ? aku tolong adik buat karangan , join PERTANDINGAN MENULIS SURAT SATU MALAYSIA . seperti yg umum tahu , aku memang suka menulis , mesti nak ada PEN ! untuk menulis . bukan melukis yea , adik adik aku yelaa kaki lukis . terpandang iklan kat tv , terus cari maklumat pertandingan dan mula menulis .

adik dalam kategori B , so tajuknya , tulis surat kepada datuk anda tentang penggunaan internet pada hari ini . banyak juga idea yang datang , dah lama tak buat karangan , macam macam idea yg aku dapat . lebih pulak mencurah curah , tapi kena limit sebab dia sampai 500pp kalau tak silap . 



susah siap menulis , suruh adik bawak pergi sekolah , tunjuk kat cikgu bahasa melayu dia . ternyata melalui cara penandaan , aku tau cikgu dia tak sehebat cikgu aku . cikgu aku pantang dapat karangan , laju je dia nak tambah sana sini , tak puas hati dengan penandaan cikgu adik ! tapi dah lewat , 15hb dateline pertandingan tu . gggrr ! apa apa pun , good luck adik !

No comments: