Monday, June 4, 2012

vacation : TIOMAN~

monday blues again ! as usual laa kan . vacation dah berzaman , baru nak update story . since dah kena monday blues neh , satu apa tak buat . tengok fesbuk pun dah muak *lagi2 nampak nama nama yang meMUAKkan . haha gelak jahat .

tak payah panjang sangat intro . nak story pasal percutian daku . yeahh DESTINASI BAJET . kenapa ? hanya aku yang tau , lalalalaa~ so , last week destinasi pilihan daku adalah TIOMAN ! pergi seorang diri , ditemani tourist guide . dia laa yang teman daku sana sini . dia lah yang bawak daku p makan , dia lah yang bawak daku g outing . dia lah jugak yang teman daku berborak . tapi dia TAK teman daku tido . sedih di situ yea :(

jumaat , 25MEI2012
1.00pm tiba di jeti KAMPONG GENTING , TIOMAN
sampai sampai je yg keluar dari mulut . WOW ! cantek . tempat ni akan buat aku tenang .
lepas check-in , berjalan jalan di tepi pantai
maaf , saya sangat lapar . makan 3biji burger . malu dekat abg birger tu .
senyum dekat tourist guide saya . *ecehh~
selepas di touch-up sedikit . nice place !
makan malam ! setelah puas berendam di petang hari . *gambar sedang berndam memang takde laa kan .
hari kedua : sabtu 26MEI2012 ;
time for OUTING ! berjalan menyusuri pantai menuju ke jeti .
ada gaya macam artis tak ? *perasan !
atau primadona ? *jaoh menyimpang
sampai jugak kat jeti . yeayy ! nampak bot tu ? nak naik yg tu laaaa !
dah dapat naik bot . rasa macam nelayan . best sangat !
semua orang dok couple2 . jeles jeles jeles !
alaaa , tourist guide ni memang suka snap pic aku lah !
bot sebelah tak best , kecik , laju . bot aku besar , slow , boleh menghayati alam sekitar !
tengok yang ni , indahnya ciptaan ALLAH ~
sudah tiba ! campak roti teros !
melihat CORAL kata tourist guide aku . HAHA comel !
mula mula memang takot nak turun . tapi bila dah duduk dalam air . SERONAK !
on that day aku dapat kawan baru !
muka bahagia dalam air !
tourist guide aku gatal . tengok ape yg dia snap .  HAHA
orang bercouple semua dah pergi jaoh .
peace je laa yang mampu . sorang diri !
ada sape nak pimpin saya bawa ke tengah ? *mintak simpati
ade lagi roti , bagi makan ikan je laaa . *dengan kawan baru
ikan gigit jari daku ! hadiah dari TIOMAN :)
banyaknyee ikan datangg !
sesudah puas bermain bersama ikan , naik atas untuk makan ubat !
kawan baru tu selalu berkepit ngn bf dye . daku sorang2 je laaa :(
ASEAN LADY
okay tempat seterusnya  . di mana di mana
TAMAN LAUT , PULAU TIOMAN
gambar ni mcm dalam google kan ? nice !
aksi gedix dari aku untuk kaw tourist guide , HAHA !
nahhh kaw , retis g tioman ! kao ade ?
ramainya umat ! kat sini aku tak turun sebab ikan dye sangat besar besar ! seram ! 
TAMAN LAUT KETIGA TERBESAR !
SUBHANALLAH , ciptaan-Nya :)
sesudah penat sesi outing , santai sebentar sebelum masuk bilik untuk melihat cermin . HAHA
nampak tak kaki tourist guide ? HAHA . ade macam couple tak ?
indah !
malam kedua , baju yang sama . MAKAN !
malam kedua BBQ time ! banyak nyee daku amek ! share dengan tourist guide okeh ?
hari ketiga : 27MEI2012 masa untuk pulang ! terpaksa naik bot awal sebab mahukan rest yang cukup sebelum mula bekerja esok hari :)
nice pose . bubye KAMPONG GENTING , bubye TIOMAN .
bot dah sampai . bubye hari yang tenang :)
insyaallah jika di panjangkan umur dan dimurahkan rezeki , daku akan sampai ke tioman lagi . lepas ni REDANG !

No comments: