Tuesday, July 16, 2013

Menu Mudah Untuk Berbuka

Selamat Berpuasa ! Hari ni genap seminggu kita berpuasa . Sekejap je kan ?

Orang lain semua sibuk post pasal menu berbuka . Tapi aku no idea . Still no idea ni .

Tapi gigih jugak nak menaip . Sebab tanak biar blog terbiar kan .

Selama berpuasa ni , memang masak adalah tanggungjawab aku dengan mak . 

kalau hari bekerja memang mak la yang masak , aku tolong sikit2 je . 

Tapi Sabtu Ahad lepas , memang mak dok rilex , turn aku yang siapkan semua .

So malas nak pikir panjang , aku tanya budak berdua tu , nak makan ape ?

Hari Sabtu adik request nak spaghetti . so , aku lincah ke kedai mencari Prego .
Sebelum Masak (sebab buat ni senang yang amat) , aku jalan jalan ke bazar cari kuih muih .

So , setel lah menu untuk hari ahad . habis mereka makan tanpa meninggalkan sedikit untuk aku . ggrr !

....
...
...

Maka hari Ahad pun tiba....

Aku bangun lambat sebab malam tu pegi melepak dengan kawan2 yang diperantauan . 

duduk rilex , baring , tengok tv , tetiba tengok jam , dah pukul 3petang . adehhh ape nak masak ni ?

Bukak peti ais , ada ayam , banyakkk . so so so ?

Aku buat ayam bakar , buat sos BBQ , dan buat sandwich ayam (yg selalu aku bawak g kerja tuuu)
haaa kan selesai masalah , masak nasi , licin lauk . 

Senyum bangga sekejap . hikhik . pandai jugak aku masak .

Alaaa tengah lapar , semua ditelan ...kan kan kan..

Sabtu Ahad depan ni nak masak ape pulak erkk ?

Korang masak ape tuuu ?

2 comments:

Cik Eka said...

amboihh macam tukang masak kat umah ea. hehehehe

sedapp tu ayam bakar. Sejak bila tah eka suka ayam2 bako. hihihi

yana_popeye said...

sabtu ahad jee . ari lain mak laa mangsa . hihi . masak pun campak2 je