Saturday, December 26, 2015

Big Spoon & Sangkaya

Macam aku cerita sebelum ni lah . aku kalau pergi KL , memang dah list siap siap . nak makan apa . kali ni datang , request kat Mujibur , nak makan Big Spoon . tengok orang makan macam sedap je . review pun cakap sedap . jom lah kita try . Tapi malam tu , sempat pergi lepak kat The Ships Kampung Baru . Kawan Mujibur ajak lepak . nak tengok wayang dah lewat . so kita borak borak santai je lah .


Kawan Mujibur ni , muda lagi . tapi badan bapak sado . keje dekat Pandora . malangnya aku tak minat Pandora , so tak boleh nak ngepau . Awek dia keje Wolkswagen kot . Lupa lah , tapi awek dia orang JOHO , maka kita geng , yeayy !

Esoknya dengan semangat meredah jem pergi Time Square makan Big Spoon . Not bad lah Big Spoon ni , pada tekak aku , dia lagi sedap dari Boat Noodles . haa gitu . tapi selera orang berlainan kan . terpulanglah .


 Sejak dua menjak ni , Mujibur suka sangat ajak aku makan aiskrim . Gedik kemain lagi , dating je nak aiskrim . acah acah sweet betul lah . kali ni try aiskrim kelapa Sangkaya tu . memang sedap . macam ni puas hati laa rm10 pun . rasa kelapa fresh weh . nanti nak bawak mak & adik adik pulak rasa .


Hari kitorang dating tu , ada Food Gasm Fest kat PJ . paling galak sekali nak pergi Mujibur lah . aku memang tak minat tempat ramai orang gini . tapi sebab kesayangan nak pergi sangat , kita layankan je . bila sampai je sana , tengok kaki semua orang berlecak . aku dah membebel kat dia , please please , malam karang aku nak naik bas . jangan macam macam nak suruh aku main lecak . dia gelak gelak dah tengok aku gelabah . haha ! sudahnya , kitorang beli dua jenis makanan , pastu balik .


sebab ada berselisih dengan sorang makcik ni , dia kata tempat masak kotor . diorang tak jaga kebersihan , makanan mahal , orang ramai , tiba turn makanan habis . kitorang pun macam tercengang dan atas kepala penuh tanda soal . terus cakap kat mujibur , dah laa jom pergi cari makan tempat lain .

Sementara nak tunggu malam , ajak Mujibur lepak Tasik Titiwangsa kejap . suka sangat duduk situ taktau kenapa . mungkin sebab aku memang suka tengok air . dulu masa duduk bangi , selalu nak pergi Putrajaya . tapi sekarang , bagi aku Putrajaya tu jauh . Mujibur pulak tak pro jalan sana . nak harapkan aku , penat laaaa . aku dah laa suka tido dalam kereta . 

Malam tu lepas solat maghrib , call Syaz ajak makan sama . aku pun lama dah tak jumpa . rindu kat Anak Syurga tu . Alhamdulillah , nampak sihat . suka tengok senyuman dia . semoga terus sihat dan terus kuat ye Along . Ummi sentiasa doakan yang terbaik untuk Along .


Macam biasa lah , Awish ni kalau dah mesra & rapat dengan kita , dia akan jadi manja . Malam tu dia nak ikut aku balik , nak naik dengan aku . Maaf Along , Ummi kena tipu along lagi . Insyaallah , ada rezeki panjang umur , Ummi datang bawak Along jalan jalan okayy . Along naik dengan Ummi . Ummi janji .


No comments: