Sunday, December 20, 2015

Mula Dari Cikgu , Kini Penasihat & Kesayangan Aku

2004 , mula kenal Cikgu Ayu.... 2007 mula rapat dengan cikgu Nurin . dua dua ni cikgu kesayangan . dari sekolah pandai amek hati student , sebab tu dua dua ni sentiasa jadi cikgu kesayangan . sampai sekarang , aku still rapat dengan dua orang ni . dua dua dah beranak pinak . kenal diorang dari zaman anak dara . sekarang family diorang dah berkempang pesat . hehe Alhamdulillah . aku jugak yang belum kawen , opsss belum sampai masa sesuai lagi. sabarrrr .

sebab rapatnya kami , anak anak diorang pun mesra dah dengan aku . cuma anak cikgu Nurin , si Icha , sangat sangat lah pemalu . and yes , sampai sekrang aku still panggil diorang cikgu , always be my teacher . cuma ada saat saat indah , aku panggil diorang babe , sayang , dan sebagainya . hehe
yang pakai spec tu , Cikgu Ayu , anak dah dua masuk tiga . yang tudung hitam tu Cikgu Nurin , anak sorang dan sangat pemalu macam ibu dia . kikiki . dan yang paling comel tu mestilah aku , single but not available . motif sangat eh .

Dan , setiap tahun aku takkan pernah lupa tarikh keramat 16 MEI . Hari Guru . Aku kan buat business part time , bila siapkan hadiah customer , dalam masa yang sama aku akan buat untuk cikgu cikgu kesayangan aku ni . sebenarnya bukan hadiah yang diorang harapkan , cuma ingatan dan penghargaan untuk mereka .

ni untuk Cikgu Nurin , dia order bunga bunga ni untuk cikgu anak dia , tapi aku selitkan sekali hadiah untuk dia . terkejut katanya . order 5 kenapa ada lebih 1 . hehe sayang cikgu !

ni pulak untuk Cikgu Ayu , jumpa dia tepi jalan je k . sebab masing masing busy . kebetulan aku pergi amek adik balik sekolah , (sebab tu muka serabai hokey) , dia pulak kebetulan kat tengah bandar setelkan kerja dia . meet up sekejap , bagi hadiah , salam , cium pipi & sebak . lalu pulang dengan senyuman .

Alhamdulillah , aku punya mereka berdua . yang selalu bagi nasihat tentang kehidupan . yang selalu sayang aku . Syukur Ya Allah , syukur . semoga hubungan ini kekal hingga ke Jannah . please , stay cute & always be my teacher . 

ohhh , cikgu Ayu ni ada business andaman . so aku dah book dia untuk wedding aku . sebenarnya nak mintak sponsor je . jimatttt . haha ! i love you cikgu !


No comments: