Sunday, December 20, 2015

#throwback melampau - Iftar BrotherSisterHood

yes , ini sangat melampau okey . cerita pasal puasa & raya pun baru nak upload . kejam giler kau terhadap dunia blog , mohon jangan kecam saya . saya hanya insan biasa . haha . promise , insyaallah lepas ni atlease seminggu sekali aku update .

blog aku ni , tempat aku simpan semua cerita & kenangan aku . tak kisahlah korang nak baca ke tidak . janji masa tua nanti , ada web yang aku boleh bukak & cari cerita tentang aku dulu . gittewww . yelah , dekat insta , fb , twitter tak boleh cerita panjang lebar camni kan . buat caption pun habis ringkas dah . buat karangan kat fesbuk nanti orang hamun pulakk .

Alkisahnya , geng BrotherSisterHood ni ada acara tahunan . acara tahunan  time puasa & raya . puasa haruslah berbuka bersama , dan serbu bazar bersama sama . tengok kerenah orang , tengok makanan yg banyak , tengok menu pelik pelik . happy time together .

biasanya , acara tahunan bazar ramadhan ni , kitorang pergi first day puasa & last day puasa . tengah tengah tu sangatttt jarang pegi . kadang kadang pergi dua kali tu je lah . sebab masak kat rumah lagi puas hati kot .

sempat minah selfie ni snap time beli kuih , buruk perangai . tapi si kaki camera ni laju je tadah muka . memang hantu camera .
kebiasaannya , acara iftar akan diuruskan oleh aku . aku akan suggestkan 3-4 tempat , bagi diorang pilih . undian terbanyak , tempat tulah jadi saksi iftar kami . cewahh ! lepas tu aku jugak yang uruskan booking , uruskan menu - tapi biasanya aku cari yang buffet . selera masing masing kan berbeza . 
Alhamdulillah , setiap tahun penyertaan amat memberangsangkan , tak pernah mengecewakan . sebab aku akan pastikan tarikh tu semua orang free . Syukur , punya sahabat yang sentiasa sporting .

Tahun depan bertambah lah geng iftar sebab ramai yang dah kawen . hehe Alhamdulillah .


No comments: