Sunday, June 7, 2015

#Entry Throwback 3 - Tamat Kerja

31 December 2014

Tamat sudah kontrak aku bersama Syarikat Kontraktor itu . Bos beria suruh aku sambung kontrak , siap merayu , jumpa mak aku , haha . tapi aku taknak . yelah bos , saya tak dapat apa apa benefit kot selama kerja dengan you , hampir 3 tahun . rasa buang masa je . since dah tamat kontrak , saya berhenti je lah . Buat business sendiri lagi best tau bos ! tak tension , masa tak terikat . cewahh !
 hari last kat tempat keje , snap laa apa yang patut untuk dijadikan kenangan . ni lah antara tujuan entry throwback ni , aku simpan semua cerita dalam blog ni . nanti bila aku rindu , aku boleh baca semula . cerita kat anak cucu . Insyaallah .
Ni pekerja aku yang paling baik & rajin sekali . ya , dia Bangla . bau dia memang busuk . tapi takla busuk sangat , mungkin aku dah biasa dengan diorang kot . Bangla gatal ? tak lah , Hashim ni ok , dia sayang family dia . ada duit lebih , dia akan beli hadiah untuk wife dia . sebelum beli , dia akan tanya aku dulu . bila mood baik dia datang , dia belanje aku air . time aku tengah bebel , dia rakam sampai aku tak jadi nak sambung marah . dia kata nak buat kenangan tunjuk kat anak bini nanti . sweet Hashim ni . aku pasti rindu pekerja pekerja aku .

Insyaallah , bulan 7 ni aku start kerja dengan company baru . 100% Bumiputera . Alhamdulillah , walaupun tak ready lagi nak kerja sebab dah jatuh cinta dengan business , aku cuba jugak . mana tau dengan kerja baru ni , boleh kawen cepat . hihi semoga dipermudahkan . Aminn .

aku menaip laju giler kot , marathon ni bape entry lah boleh update sampai penat . hehe . jumpa next entry !

No comments: