Friday, September 12, 2014

Bulan Merdeka .

kita masih dalam  bulan merdeka kan ? masih sambut merdeka kan ? bendera pun penuh lagi kan ? maka , belum terlambat untuk aku mengucapkan salam merdeka yang ke-57 .
nama pun tauke bantal kan . wish hari merdeka pun wajib lah dengan bantal . sebenarnya , bantal ni aku & adik buat khas untuk mak . mak ada masuk pertandingan gubahan . macam selalu lah , mak kalau masuk pertandingan , dia akan buat dengan detail . sangat detail . kemas . itu satu aku tak boleh kalahkan mak . mak punya gubahan sangat kemas . aku ? ada laa sikit compang campingnya . 
KUNTUM MERDEKA . tengah malam baru dapat nama . dari pagi bawak ke malam sebutir idea tak keluar . yang keluar semua merepek meraban . bangun tidur tengok mak dah pergi bertanding , sangat semangat . tanya adik , mak letak nama apa . adik pun taktau . bila balik , tengok nama Kuntum Merdeka . tanya mak siapa bagi nama . mak kata - Abang . wahhh , great idea brother ! haha .

tanya mak lagi - no berapa ? mak pun jawab dengan poyonya - emm macam biasalah ! haha agak riak di situ ye ! orang tu kata , mak menang sebab kemas . pastu semangat siap ada logo dengan bendera . Alhamdulillah , rezeki mak . tahniah la ye .

Salam Merdeka buat semua . Syukur kita masih hidup aman di negara sendiri . jangan lupa pada saudara islam kita di sana .

 ohh lupa nak cakap , dah berapa puluh tahun , tiap kali merdeka mak letak bendera banyak banyak kat luar rumah . tiba tiba tahun ni bendera kena curi . nakkkk je aku cekik cekik si pencuri bendera tu . nak sambut merdeka tu , bendera beli sendiri lah oiii ! ehhh , marah pulak . oklah , baiii !


No comments: