Monday, September 8, 2014

Meridukan Senyumanmu

Alfatihah .

Semalam rasa macam dah lama sangat tido . Bangun awal . Bangun golek golek layan mata yang masih layu . Peluk cium bantal busuk .

Bangun , menjahit . Pastu tetiba tergerak nak tengok facebook . Nampak ramai kawan kawan tag nama Diba . Cakap Diba dah takde . Apa jadi kat Diba ?

Terus bukak wall Diba , tengok sepupu dia post bagitau Diba dah takde . Diba kemalangan . Allahuakbar . Tergamam sekejap . Taktau nak kata apa . Betul ke Diba meninggal ? 

Aku termenung sekejap . Sebelum puasa haritu Diba ada order bantal dengan aku . Dua bantal letak nama adik beradik dia . Macam dia tau je dia nak pergi . Kenangan untuk adik adik dia . Ya Allah ...
Setelah aku sahih akan berita itu , aku mula sebarkan pada kawan kawan . Mereka turut sama terkejut . Aku text Sue , Sue sangat terkejut . Sedih . Memang kami tak sangka . Diba baik . Pemurah dengan senyuman . Peramah . Kadang kadang garang . Even dia marah pun , dia tetap comel .

Bincang dengan Sue , keep update kat wall fb arwah sebab sepupu dia bagitau perjalanan arwah . Lepas zohor terus siap siap pergi rumah arwah . Nak tengok Diba . Nak hantar Diba . Kami pasti rindu Diba .
4.30 petang .. Diba selamat dikebumikan . Tenang wajahmu mengadap Illahi . Alfatihah buatmu kawan . Selesai sudah urusanmu di dunia ini . Kami pasti rindukan kamu . 

Ajal maut di tangan Allah . Kita tak mampu menjangka . Al fatihah & salam takziah buat keluarga Diba . Pesan mak Diba , banyakkan doa untuk Diba . 

No comments: