Friday, September 5, 2014

Jenjalan Sarawak - Part 1

Haaa kau nampak ade tajuk ? Maknanya ada berapa part ? Aku pun tak sure lagi . Ni salah satu kaedah nak memperbanyakkan entry sebab aku kan spesis blogger pemalas . Hehe maafkan saya ye ?

Tujuan aku ke Sarawak adalah untuk menghantar sahabat baik aku yang kawen 16hb aritu . Dia kan kawen dengan orang Sarawak yang kerja di Sarawak . Makanya , dia juga harus menetap di Sarawak . Yaaa gituh ! Weii pehal cakap indon pulak ni . Ok silap . 

Aku ke Sarawak bersama kawan baik sorang lagi , Sue namanya . Ayu tok ! Dan juga keluarga si Pengantin . Seronok sangat ! Lagipun kitorang dah macam satu family . Gelak besar punya kalau borak . Takde cover cover dah haa .

Hari pertama . Aku & Sue gerak dari Mersing pukul 5 pagi . Terus ke Senai . Family Nurul dah gerak dulu sebab stay rumah kakak dia . Flight pukul 9.45 pagi . Sebelum check in , isi perut dulu . Merasa laa kan ayam goreng rm5 , sape suruh makan kat airport . Wakaka !
Kitorang sampai kat Sibu pukul 11.20 pagi . Sibu ni rumah mak mertua Nurul . Dia kata jauh lagi nak sampai rumah . So aku fikir macam dr Senai nak ke Mersing laa kan . 2 jam . Rupanya bukan . Up lagi 2 jam . Total 4 jam nok ! 
Dari Airport nak ke Stesen bas dalam 15 minit . Kawan kawan suami Nurul jemput kitorang dan tolong hantar kat stesen bas . Sampai sana tengok tiket . Ada , pukul 1.30 bas ke Kuching , tapi lalu kampung Mak Mertua Nurul . 
ni ulat sagu . korang makan ? ee aku tengok pun dah kembang tekak . tapi Sue cakap , takleh makan , dah keluar fatwa.. 

3 jam perjalanan , sampai laa kami kat Sepaoh . Bas berhenti kat simpang je . Sebab rumah dia masuk dalam lagi . Nak sampai kat rumah dia , naik van pulak . Pakcik dia datang jemput kitorang . Setengah jam perjalanan nak masuk sampai rumah dia kat Kampung Tongkat Langit . Macam familiar je nama kampung nii . Seronok tengok kampung orang .

Depan rumah dia ada sungai . Katanya sungai tu banyak buaya besar besar . Kalau air pasang , buaya naik . Nasib baik laa masa kitorang datang tu , air surut . Seram gila !
Gambar sungai tu takde . Tapi gambar kitorang kat tangga rumah ada . Heheh bestnya duduk kampung ! Kitorang sampai rumah dah pukul 5 . Just rehat rehat je kat rumah sebab esoknya nak ke Kuching pulak . 

So , malam tu lepas makan , kitorang tidur awal sebab nak bangun awal esok nya . Pukul 5 kitorang dah kena bangun . 

See you in Part 2 !! 

Thank You uolls !! Muah muah !

No comments: