Friday, August 2, 2013

Anak Anak Penyeri Hidupku

Alhamdulillah , 24 Ramadhan . Dan ini jumaat terakhir untuk ramadhan kali ini . Alhamdulillah , masih kuat dan semangat menunaikan solat terawih , walaupun kadang kadang badan rasa malas nak pegi , tapi tetap lawan rasa malas itu .

Setiap kali nak pergi masjid , mesti anak anak aku ni akan menyambut aku dan menjerit . Nak ikut angah ! nak ikut ! errr maut ! aku memang garang dengan diorang kalau diorang buat nakal , tapi kalau diorang baik , aku suka bawak pegi jalan . layan diorang main buai . suka tengok budak budak . sesungguhnya dengan anak anak ni lah , aku curahkan kasih sayang aku . stress pun boleh hilang kalau main dengan budak budak tau !
Tengok aje lah gambar ni , masa ni aku dah masuk dalam kereta , tunggu tokmak naik je . pastu bebudak ni dah mengejar . si kecik conet baju biru tu (kica) , dah bukak pintu kereta , nak ikut . yang mia acah acah budak besar , pujuk si kica masuk umah . si zahin pulak sempat tunjuk peace tengok angah dia keluarkan camera . si usop yang nampak kepala je dah cium pintu kete sambil cakap "adik nak ikut angah...." . Alahai anak anak , angah nak pegi masjid , bukan nak pegi jalan jalan . petang esok angah bawak jalan jalan okay .

Sehari tak jumpa budak budak ni , rindu mula bertakhta di hati .

p/s : bila nak ade anak sendiri ? hhmm jodoh tak mari lagiiii

No comments: