Tuesday, August 27, 2013

Rehat Di tempat Sesak

Beberapa hari meninggal kan mr.blog . Hampir seminggu merehatkan diri . Selalu orang mintak cuti , pergi bercuti ke tempat yang menenangkan , tapi tidak bagi aku . Rumah aku , tempat kerja aku , memang tempat yang tenang , keliling pantai . So bila aku bercuti , haruslah aku ke tempat yang haruk pikuk . Kuala Lumpur .

Kenapa aku pilih Kuala Lumpur ? Sebab aku terlalu rindu kehidupan kat sini . Aku rindu sahabat aku yang dah pun selamat jadi isteri orang , kat entry ni . So , cuti yang ada , manfaatkan , untuk stay kat rumah dia . melepaskan kerinduan tidur bersama , masak bersama , makan bersama dan jalan bersama ! rindu sangat sangat !

Sampai di KL hari selasa malam , terus si husband kak cik bawak pergi makan char kuey teow kat tempat black mentor selalu lepak . katanyeee laaaa . kami memang bahagian layan saje . 

Pagi rabu bangun awal , sebab terlalu rindu sahabat . so setiap saat harus dimanfaatkan dengan secukup nya ! Aktiviti pertama masak masak ! Encik Harris si husband kak cik ada jamuan raya kat tempat kerja , so kami masak mihun goreng dengan kuey teow goreng . simple tapi sedap . air tangan orang mersing beb , jauh tuuu !
masak sebelum mandi adalah petua terbaik dari kami . bau ketiak , sisa sisa taik gigi akan menambahkan lagi kelazatan masakan kami . just nice gitu ! HAHA !
abaikan laa tuala atas kepala aku tu , ikut sempat jee capai buat tutup kepala . hehe . gambar ini di upload kat instag & facebook jugak . nak bagi kak ngah yang ade kat singapore tu jelesssss ! hehe . 

Jangan jeles warga jalan puding , kami sampai dulu rumah kak cik ! hehe . tetamu first tauuu !

No comments: