Monday, December 16, 2013

homemade twisties

weekend yang lepas , takde aktiviti menarik yang aku buat . hari sabtu hangout dengan kengkawan . biasalah spent time masa weekend je . hari kerja , masing masing sibuk .

hari sabtu melepak kat luar tak ingat dunia , sampai rumah pukul 1.30 pagi . anak dara ape tah aku ni . patut takde orang nak . weii , aku keluar pun dengan kawan kawan aku yang family aku kenal , diorang amek aku pun depan pintu rumah . mak bapak kautim baekk punye !

sudahnya ahad tu pukul 11 laa baru kau celik mata . memang seronok menikmati waktu cuti . yang bestnya , bangun pagi , dengan tak mandi , terus ke dapur . perangai aku , aku tak suka dah wangi wangi , ke dapur . sebab bila aku masak , aku suka kotor kotor . aku suka kecahkan dapur . dan sebab tu jugaklah mak aku tak suka aku masak . sebab dapur dia akan super bersepah !

ehh banyak cakap pulak aku ni . haa aku masak ape , nak tahu ?

alaa aku buat kudapan untuk hujung minggu laa . weekend kan ade JJCM , ada Melodi , Nona ..so sambil tengok tv , sambil mengunyah , kan heaven gitu .
aku buat homemade twisties . sangat lah senang dan mudah . bak kata makcik aku , orang buta pun boleh buat . sangat berlagak okayy .

meh aku nak share resepi dengan korang . sebab aku post gambar ni kat instag , fb , wechat , sungguh ramai yang meminta resepi ye . so aku nak share ....

bahan bahannya :
laksa kering (aku guna jenama kampung)
minyak untuk menggoreng
2 sudu makan serbuk kari
2 sudu makan serbuk pati ayam
3 sudu makan serbuk cheese
2 sudu makan nestum (aku tak letak sebab nestum takde)

cara membuatnya :
goreng laksa kering sehingga garing dan ketepikan . blender semua bahan lain supaya sebati . kemudian satukan semua bahan dalam bekas bertutup , dan goncangkan hingga sebati . siap untuk di makan ! 

mudah je kan ? adik aku dah request untuk hari raya . siap suruh kurangkan serbuk kari sebab pedas , kurangkan jugak pati ayam sebab lepas makan , kami semua menggaru hidung - dua beradik resdung kronik . 

okay uols selamat mencuba !



No comments: