Monday, December 30, 2013

Jenjalan dengan Wak Doyok PART 1

Selamat hari isnin ! minggu lepas punya cerita . minggu lepas aku langsung takde mood nak update blog sebab wifi opis problem . aku ni kalau update blog , mesti nak guna pc buruk kesayangan ni . lagi besar , mudah , dan senang nak menulisnya .

hari ni , mood sangat rajin nak update blog , akan ade lebih dari 3 part . cerita aku bercuti di Kuala Lumpur . macam bongoks je kan , pergi bercuti kat KL . aku suka life kat KL sebab ada banyak tempat makan sedap , plus ada ramai kawan yang sudi layan aku , plus ada seorang manusia berjambang ala ala wak doyok yang suka dan sangat rajin dan tabah melayan kerenah aku .

aku sampai kat KL hari jumaat petang , stay kat rumah jiran kat Bukit Jalil . esoknya , Sabtu , 'Wak Doyok' jemput aku depan rumah then bawak pergi Alamanda . tempat paling aku nak pergi sangat . aku rindu Alamanda sebab dulu masa study , boleh kata , tiap hari aku datang sini . Semua memori kita tiap hari..ehh nyanyi pulakk .
Wak Doyok belanja aku tutti frutti , aku dah la tak suka benda manis , dia beli jugak , suruh tunjuk kat orang kampung katanya . mentang mentang lah aku ni memang budak kampung . sangat kejam ye wak doyok !

Pastu Wak Doyok ajak pusing pusing Alamanda , sambil sambil shopping sikit sikit . dah penat shopping , aku request nak pusing pusing Putrajaya . Wajib laa lepak kat Pullman kan , tempat bercinta dulu dulu . tapi sedih , sebab port aku bercinta dulu , ada orang tengah lepak berkelah . so duduk laa kat port bercinta orang lain . hikhik . sebelah je kot .
 dah puas mencuci mata kat Pullman , lepak kat port bercinta satu lagi . sementara nak tunggu kawan aku si badut tu datang . nak jumpa dia sekejap , nak bagi hadiah kat anak dia yang comel and bijak tu .
 Muka aku yang kelaparan tapi tabah menunggu badut yang sesat dalam Putrajaya . ayoo kata orang KL , apehal kau sesat dalam Putrajaya ! hahaha ! at last dapat jugak jumpa , tapi takde gambar sebab dia tak cuci lagi muka dia yang badut tu . baru lepas buat job kan .
 Pastu Wak Doyok bawak aku pegi makan makanan feveret aku , sambil menternak lemak . Burger Bakar Abang Burn ! Rindu Abang Burn tauu . terima kasih laa Wak Doyok , selalu gembirakan perut saya . hihi . Wak Doyok makan meatball tak habis , pastu kena bebel dengan aku . padan muka ! sape suruh kenyang ...
 Okayy percutian aku ke Kuala Lumpur berakhir di sini , lepas makan , Wak Doyok hantar aku ke Hotel , lalu aku tidur dengan lena . Kenapa tidur hotel ? aku ni kaki rayap , kalau dah merayap bangun lambat , so kalau duduk rumah orang , tak seronok la . balik lambat , bangun lambat , pastu tak lekat kat rumah pulak . kan kan kan ? esoknya punya cerita , sambung kat Part 2 eh ...

Terima kasih sudi membaca ! Love You !

No comments: