Tuesday, October 29, 2013

Cerita Dalam Zoo Melaka

Macam dalam entry semalam , aku dah cakap aku tertinggal hardisk , so tak dapat nak story pasal Melakau . so , harini aku tunaikan janji yea . kebetulan pulak hujan , memang seronok aku menulisnya . silakan baca sambil tengok gambar yea .
Bertolak jam 6.40 pagi dari mersing , terus ke Melaka . berhenti je dah 3 kali , sampai melaka pukul 11 , terus pergi Zoo . aku join rombongan sekolah tadika , sebab mak aku pembantu kat tadika (kadang kadang) , so dia kena pergi laa untuk menjaga anak anak tadika tu . secara tak langsung , aku pun jadi laa 'cikgu' sehari mereka . hehe
mak , me & adik . abang sekadar jadi cameraman . hehe
 sebelum jalan jalan dalam zoo , sebelum semua penat , sebelum semua berpecah , mari kita bergambar dulu !
 masa ni semua decide jalan kaki , boleh tengok binatang dari dekat , pastu lebih santai . semua bebudak tadika ni ada ibu atau bapa yang ikut . so diorang memang terkawal .
 haaa budak comel ni je takde mak ayah , so dia duduk dan berjalan dengan kami . Mahirah nama dia .
 baru separuh jalan , dah kepenatan . para pembantu & cikgu tadika . yang tepi sekali tu Cikgu Shah nama dia . hehe dia panggil aku "adik" , suka sangat dengan panggilan tu !
 aku dengan cheetah , memang tak boleh dipisahkan . semua orang tengok jee gelagat aku dok kejar kejar nak bergambar dengan cheetah ni . geram ! mak kata : "nasib baik kau tak pakai baju rimau kau , kalau tak , memang sama dah " . auumm !
 mak aku ni kan , time orang tak ready , time tu laa dia posing siap senyum ! *hati panas*
 aku suka part ni , singa ni baekk punya posing , macam tau2 je orang nak amek gambar dia . ggrrr geram !
 yang ni pun same ! hadoyyy geram se geram geramnya !
 okayyy dah hampir sampai ke penghujungnya , adik adik ku nak bagi makan kat gajah katanya . satu bakul rm5 , layankan saje . janji mereka happy .

Selama dua jam kami dalam zoo , keluar dari zoo berkelah , makan nasi yang di bawa dari Mersing , pastu kemas kemas , pergi Taman Buaya pulak ! errr next entry eh ?

No comments: