Saturday, October 19, 2013

Sakit Pun Kena Kerja .

Selamat Berhujung Minggu semua  ! harini kerja halfday , standard laa tu , swasta kan . tapi aku happy bila kerja hari sabtu , masa rasa panjang . best sangat . bagi aku la .

So, sepanjang minggu ni . kesihatan aku sangat tak memuaskan . kena kuatkan diri , kerja . sakit pun , buat buat tak sakit je . sebab ? kena kerja . dah laa sorang staff berhenti kerja macam tu jee . so semua kerja dia haruslah aku yang kena setelkan . walaupun sakit , namun ku gagahi jua .
ni laa pemandangan aku tiap kali waktu kerja , bajak ohh bajak....

walaupun sakit , sakit hati , sakit otak , badan lemah , kepala berat , kerja tetap kena buat jugak . buat sorang sorang , tanpa bantuan sape sape . 
 Alhamdulillah , berjaya siapkan dalam masa satu hari setengah . tanpa bantuan siapa siapa . tanpa ada kesilapan . terima kasih orang orang yang bagi semangat . 
 ternyata , aku lebih selesa buat kerja sorang sorang . selama ni , buat report ni , bergabung tenaga , tiga orang . tiga orang pun makan masa dua hari , aku siap kena OT . semata mata nak siapkan report ni . pastu mesti ada je kesalahannya . kalau buat sorang , laju je siap , takde kesalahan pulak tu .
Dengan bantuan printer yang super slow ni , aku berjaya siapkan mengikut masa yang ditetapkan . Officemate terkejut tengok kali ni aku tak buat OT untuk siapkan report . dia macam tak percaya aku berjaya siapkan sorang sorang . 

Terima kasih laa kepada kau yang berhenti kerja tu , selama ni kerja kau tak laa hebat mana pun . terima kasih laa bagi beban pada aku . yang penting , bos suka dengan kerja aku . dia suka , terima kasih bos .


2 comments:

ezy.fia said...

ikhlas kan ati.. insyaAllah berkat keje kite.. ati pon sng..
yg dh benti camtu je biarkan die.. suke nyusahkn org.. nt die plak rase ssh.. huhu

yanapopeye said...

insyaallah . tengs dear !