Sunday, October 20, 2013

godek godek , lalu terjumpa

jumpa apa ? happy weekend uolss !

iolss kebosanan hari ni , godek godek hardisk , tengok gambar lama , teringat dan terkenang , mula merindui . aku jumpa satu folder yang bertajuk "photoshoot by apit" . wah kerlas tajuk kau . bukak lah dan melihat . meh nak share dengan awak orang semua .
me and my housemate masa kat bangi . liligona je takde time ni . sebab dia every week balik puchong .

Asalnya , ada satu malam tu , kami melepak kat dataran putra , sambil menggediks shoot . pakai baju kuning masa tu . tak silap aku , masa ni aku baru je sampai dari Mersing .sambut birthday Mazdira & Fieza kalau tak silap aku .
tengah kami melepak , nak laa snap gambar berenam , kebetulan ada photog tengah shoot , so mintak tolong diorang je . last sekali , kami jadi model diorang pada malam tu .

lepas dah shoot , bertukar nama fesbuk sebab nak tag gambar katanya . bila dah tag gambar , bertukar no fon , dan deal untuk outing satu hari nanti .
maka , pada hari bersejarah , Sabtu , 12 Februari 2011 (see dua tahun lepas , patut laa aku slim melim!) kami ke Pullman Putrajaya bertemu mereka untuk sesi photoshoot kedua bersama mereka . seronok bekerja bersama mereka .
 photoshoot ni , aku suka nak bagi tema : Friendship Photoshoot . 
 tengok laa , pipi tu leper je masa ni kan . cuba tengok pipi aku sekarang , macam kemam buah epal !
 photog ni nama dia Khairul Mardin . kerja kat Singapore ke , orang Singapore , tak ingat dah .
 Bila matahari dah naik , kami bertukar ke Taman Botani . shoot kat tempat redup sikit . Tengahari tu kami gerak balik dah . ade kerja lain pulak lepas zohor tu . mihmihmih .
 Terima kasih buat Photog kami : Khairul , Riff & Apit . Gambar ni je yang kami ada , buat ubat rindu . hehe

 Sampai sekarang still contact dengan Apit , dah ada anak sorang dah pun , Rayyan namanya . cecomel sangat . Okay jom tengok aksi photog semasa shoot :
 masa kat Taman Botani , datang lagi dua orang photog , nak tumpang shoot katanya . kawan kawan mereka jugak laa kot . kami , layan jee !
 Dari Kiri : Acong (kot) , Apit San , Riff Has , Khairul Mardin , Wan (kot , tah laa tak ingat nama yg berdua ni)

Masa duduk Bangi , memang selalu laa buat job macam ni . ada yang free , ada yang berbayar . bila free kita lagi enjoy , sebab biasanya yang free ni buat dengan kawan kawan sendiri . bila berbayar ni penat , sebab kita kena ikut apa yg 'customer' kita nak . 

Dah duduk Mersing ni , duduk dengan family , semakin gemokss , job pun yilekks laa .

Rindu nak duduk Bangi semula . kalau aku stay Bangi or Kl , ada yang nak bagi job tak ?  


No comments: