Friday, October 4, 2013

Lasagna Or Lazaniya ?

Salam Jumaat . Semoga Jumaat Kali Ini Penuh Barakah Dari-Nya . Insyaallah , Amin .

Isnin lepas , birthday aku , terima kasih buat semua yang wish , yang celebrate , yang belanje makan , bagi hadiah , terima kasih sangat . walaupun birthday kali ini tak seperti yang aku harapkan , tapi aku syukur masih ada yang sayang dan menghargai diri ini .

Kerja macam biasa laa isnin tu , duduk diam je . risau kalau bebudak opis tau harini hari jadi aku . risau kena campak dengan telur dan tepung . sebab bebudak ni memang menanti je birthday sape sape pun . nasib baik laa , opismate yang sorang tu , dia bukak fesbuk lambat masa tu , aku dah balik rumah baru dia wish birthday . fuhh selamat !

balik kerja keluar dengan kakak dengan kak intan . kak intan nak beli barang buat lasagna special untuk aku ! so membeli belah laa kami kat Giant , siap beli semua barang , kitorang lepak kat Pantai , tekak macam nak makan keropok lekor plak . so , as a birthday girl , kakak belanje la ! tenkiu kakak ! sayang awak selamanya !
ini lah kakak kesayangan saya . gambar di snap oleh kak intan . sayang kak intan jugak ! muahh !

Malam tu , lepas isyak bawak mak , tokmak , dengan adik adik pergi rumah kak intan . ohh lupa nak bagitau , kak intan ni jiran lama kitorang , dulu dia duduk depan rumah aku , pastu dia pindah . tapi kami tetap keep in touch , sebab family kak intan best !

masa sampai rumah kak intan , lasagna baru je masuk oven . so kena laa tunggu setengah jam . kami setia menanti sebab memang simpan perut , nak makan lasagna ni puas puas ! tak senang duduk , kejap kejap ke dapur , nak tengok kejadian lasagna . hehe
Selepas setengah jam menunggu , maka siap lah lasagna kami . Perkara wajib bagi orang yang sakit mental seperti kami , haruslah snap gambar makanan dulu , lalu menguploadnye ke fesbuk , barulah boleh makan !
gambar ini di snap oleh kak intan jugak , yang berjaya membuatkan jiran jiran kami yang berada di Johor Bahru , Kuala Lumpur & Singapore meroyan tak tentu pasal . kesian mereka . nanti kamu kamu balik , kita suruh kak intan masak lagi okay ! 
nah , saje nak zoom sikit jeee . sila lah terliur ye . masa aku taip entry ni , aku tengah tak berapa sihat , so nafsu makan pun tak berapa nak ade lah kan . maaf ye korang .

Esoknya , bermula lah kembali diet aku . pagi sarapan biskut hi-fibre ni , memang kenyang sampai tengahari . tengahari pun tak rasa lapar sangat . so balik kerja laa baru makan nasi kat rumah . makan untuk malam terus . diet yang berkesan . *ehh berkesan ke ? orang selalu je tegur aku gemuk . tah bila ada orang nak cakap aku kurus , kan ?

Alhamdulillah , birthday tahun ni penuh dengan makanan . nenek angkat masak macam macam , banyak pulak tu ! siap bagi jiran tetangga lagi . terima kasih semua orang !

actually , aku sebut lasagna as la-za-ni-ya . korang sebut macam mane ?


No comments: