Tuesday, October 8, 2013

Tetiba Teringin.......

tajuk aku kali ni macam something . teringin apa lah ye ?

weekend lepas , bawak bebudak main kat pantai . seronok bebudak ni bila sesekali kita melayan dia . petang tu , aku biar je budak bertiga tu bebas . main je apa korang nak . angah nak duduk diam diam . taknak kejar korang , penat !

bila aku duduk , dapat tengok macam macam ragam manusia . majoriti dah berkeluarga , bawa anak anak beriadah . si suami melayan anak lelaki , si isteri melayan anak perempuan . indahnya cerita mereka .

terpandang juga akan satu pasangan yang mempunyai puteri yang masih kecil , bahagia terasa . bila ku lihat , ya wanita itu adalah kawan satu sekolah aku dulu , malah kami penah berada di dalam kelas yang sama . Alhamdulillah dia sudah bertemu jodohnya . tapi aku ? hanya menumpang kasih dengan anak anak jiran . yang aku anggap seperti anak anak aku sendiri . syukur , aku masih punya mereka .
terdetik , bilakah aku dapat merasa semua ini ? adakah masih ada impian itu untuk aku ? 

semuanya ku serah pada takdir Allah .
dengan anak anak ni lah , aku belajar menyayangi anak kecil . menghargai mereka dan cara mendidik mereka . semoga satu hari nanti , aku berpeluang untuk mempunyai anak seperti mereka .





nampak tak ? perasan tak ?
skema sangat entry aku kali ni pehal ?
gaya macam orang dah kawen dua puluh tahun takde anak kan .
padahal umur baru setahun jagung ,
cehhhh berangan lebih !

tapi ikhlas cakap , aku memang tak sabar nak nikah !
nak ada family sendiri ! nak ade anak sendiri !

bila tu ? bila tuuuuu ?


No comments: