Saturday, September 7, 2013

Otak Freeze Bila Maxis Hantar SMS !

Salam Hujung Minggu . 

Minggu ni agak kesunyian + bosan sebab memang takde ke mana . beshtie ke Penang , konvo . Tak dapat nak ikut sebab dah ade orang cuti dulu . so terpaksa la aku menung kat Mersing ni . Nak dating , pakwe pun takde . camno ? makanya , aku kacau orang laaa .

Secara jujurnya , sejak dua menjak ni , maxis selalu hantar mesej begini pada aku :
"your account balance will freeze in several time , to avoid it please..bla bla bla bla...."
lebih kurang gitu laa ayatnya , aku ingat tang freeze tu je ! BEKU weiii ! zaman bila tah last aku dapat mesej camni , tup tup dapat lagi setelah aku tua ni . nampak sangat aku memang bukan kaki topup kan . haihh laa .

Kenapa begini ? sebabnya aku memang taktau nak tepon sape , aku memang takde sms sape sape . yang aku tau kalau weekdays : bangun pagi , pergi kerja , balik kerja melepak (kalau rajin) , balik rumah tengok tv , tido . kalau bosan dok rumah , malam tu aku akan keluar melepak lagi . cuci mata sambil cari jodoh katanya ! kalau weekend pulak , aku beli internet yang rm2 tu (pengguna maxis) , pastu duduk rumah mengadap tepon , main wechat , whatsapp , kacau orang .

Dan ini salah satu mangsa aku pada kejadian kebosanan aku minggu lepas . my baby . kenapa aku panggil dia baby ? adakah dia pacarku ? oh tidak ! tidak ! dan tidak sama sekali ! dia adalah ...baby ! yeahhh baby ! terima kasih baby sudi layan aku walaupun memang tiap kali chat , aku kena maki . duduk depan mata kau pun kena maki jugak . nasib kau lah nakkkk . 
Orang nampak aku selalu happy , gelak ketawa , berjalan sana sini . kalau nak tahu , itu adalah salah satu cara aku memujuk diri aku dari terus bersedih . dan salah satu cara untuk aku merawat hati yang sedang berduka . hakikatnya , aku seorang wanita yang lemah , tak boleh duduk sorang sorang , pasti akan menitis air mata tatkala teringat apa yang berlaku selama ini .

Bersyukur aku punya teman yang selalu ada untuk membuat aku sering tertawa . Terima Kasih atas segalanya .

No comments: