Saturday, September 21, 2013

Tudung Ala Fareeda Ke ?

Salam hujung minggu !

Minggu lepas ada someone bagi hadiah birthday in advanced ! wahh tak lama lagi hari bahagia akan tiba !

Someone tu bagi tudung ala fareeda laa . aku memang laa tak berapa suka tudung jenis gitu , tapi orang dah bagi tu , silakan pakai lah , ye dak ? nanti si pemberi tu kecik hati pulak . terima kasih la ye . buat susah susah je !
banyak kali aku tengok gambar ni , nampak macam ayu pulak aku kan ? gambar tutup mulut yang paling cantik buat masa ini . okayy perasan ! ini lah tudungnya , lagi selesa pakai pergi kerja lah kan . bila dah bangun lambat tu , sarung je lah . senang . 

tapi hakikatnya , kalau berjalan , aku lebih selesa pakai shawl ataupun bawal . sesuai laa untuk aku yang takde komitmen dengan anak atau suami kan . aku rasa pakai shawl lagi senang dan selesa daripada pakai tudung ala fareeda ni .
ni bila aku menggayakan halfmoon . sekarang memang tengah jatuh cinta dengan halfmoon lah .
ni pulak antara koleksi shawl biasa . selesa pakai shawl biasa sebab boleh adjust tutup dada , nak labuh mana , nak pusing ke mana , belit macam mana . semua boleh . memang feveret aku buat selamanya lah !
tudung bawal pulak , memang aku selalu pakai kalau keluar melepak malam malam , pergi kerja pun selalu pakai bawal . tapi tudung bawal sekarang , singkat , pastu corak tak menggoda langsung .

semalam baru lepas kemas bilik , kemas segala tudung yang ada , ada yang dah nak let go bagi orang . bila dah let go , boleh laa mula balik sesi membeli tudung . mak selalu bebel , bilik aku dah macam kedai tudung . tudung ouh tudung ! hehe

korang suka pakai tudung macam mana ? ada peminat tegar fareeda ke kat sini ?

2 comments:

Puan Ezy said...

saye pon suke halfmoon dan bawal.. tplg suke bawal.. kalo tudung ala2 fareda kurang suke tp ade beli jgk sehelai.. haha

yana_popeye said...

kannn . memang laa senang pakai sarung je , tapi tetap tak suka . selera masing masing ! yeayy ade geng !